سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

تفاوت در میزان سختی آزمون

در ادامه مطلب تفاوت آزمون GRE با آزمون GMAT باید بدانید که ...

تفاوت در میزان سختی آزمون

آزمون GMAT نسبت به آزمون GRE سخت تر است و کسب نمره بالا در آزمون GMAT دشوارتر از آزمون GRE است. زیرا در آزمون جی مت سوال ها بیشتر استدلالی هستند، اما در آزمون جی آر ای سوال استدلالی وجود ندارد. در آزمون GMAT امکان تعویض سوال و برگشت به سوال قبل وجود ندارد و هر سوال زمینه ساز سوال بعدی است اما در آزمون GRE این امکان وجود دارد.

از دیگر دلایل سختی آزمون GMAT نسبت به آزمون GRE بخش Verbal است که در آزمون GMAT وجود دارد و دارای سه بخش است که برای پاسخگویی به سوالات آن تنها تسلط به گرامر و زبان انگلیسی کافی نیست بلکه داوطلب باید دارای هوش و دقت بالایی باشد.

یکی دیگر از دلایل سختی آزمون GMAT بخش سوالات تطبیقی است. سوالات در این بخش به این صورت است که با جواب صحیح دادن به یک سوال، سوال بعدی سخت تر می شود، اما در آزمون GRE با پاسخ دادن به سوالات یک بخش، بخش بعدی روی مانیتور برای داوطلب ظاهر می شود.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

تفاوت در مدت زمان برگزاری آزمون

مدت زمان برگزاری آزمون GRE و آزمون GMAT تقریبا با هم یکسان است و تفاوت چشمگیری با هم ندارند. در آزمون GRE مدت زمان آزمون سه ساعت و چهل و پنج دقیقه است و در این مدت داوطلبان باید به هر سه بخش آزمون پاسخ دهند و در آزمون GMAT نیز مدت زمان برگزاری آزمون سه ساعت و سی دقیقه است و از نظر مدت زمان پاسخ دادن به سوالات بین این دو آزمون تفاوت چندانی وجود ندارد.

تفاوت در محل برگزاری آزمون

یکی از مهمترین تفاوت های آزمون GRE با آزمون GMAT محل برگزاری آزمون هاست. آزمون جی آر ای جنرال در ایران زیر نظر سازمان سنجش و تقریبا هر هفته برگزار می شود، اما آزمون GMAT در ایران برگزار نمی شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان، قطر و غیره سفر کنند، از این رو شرکت در آزمون GMAT برای داوطلبان دشوارتر است و داوطلبان باید برای شرکت در این آزمون هزینه سفر نیز پرداخت کنند.

برای اطلاع از مراکز برگزاری آزمون GRE در ایران کلیک کن.

تفاوت در تعداد دفعات شرکت در آزمون

داوطلبان در صورت عدم کسب نمره قابل قبول در آزمون GRE می توانند هر 21 روز یک بار در آزمون شرکت کنند، اما تعداد دفعات شرکت در آزمون GRE در یک سال نباید بیشتر از 5 بار باشد؛ اما داوطلبان می توانند هر 16 روز یک بار در آزمون GMAT شرکت کنند. البته تعداد دفعات شرکت در آزمون GMAT در یک سال نیز مانند آزمون GRE نباید بیشتر از 5 بار باشد.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر تا بدونی قوانین شرکت در آزمون GRE چیه.

تفاوت در نمره دهی آزمون

نمره نهایی آزمون GRE جنرال براساس دو بخش درک مطلب و استدلال ریاضی محاسبه می شود که داوطلب جمعا می تواند امتیازی بین 260 تا 340 را کسب کند اما متوسط نمره قابل قبول دانشگاه ‌های معتبر برای اپلای تحصیلی در حدود 300-320 است.

نمره آزمون GRE سابجکت نیز از 220 تا 990 است و در بازه های 10 نمره ای تغییر می کند و نمره بالاتر از 700 برای این آزمون نمره خوبی محسوب می شود.

نمره ی آزمون GMAT بین 200 تا 800 است و داوطلب برای پذیرش در دانشگاه های معتبر باید نمره ی 700 به بالا را کسب کند.

این مطلب ادامه دارد..

لینکهای کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون پرومتریک

·       آزمون  DHA

·       آزمون GRE

·       آزمون PTE

·       آزمون دولینگو

·       آزمون ناتی