سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون آزمایشی تافل (آزمون ماک)

در ادامه مطلب آزمون تافل باید بدانید که ...

آزمون آزمایشی تافل (آزمون ماک)

اگر می‌ خواهید برای آزمون تافل اصلی آماده شوید، آزمون تافل ماک که آزمون آزمایشی تافل است می‌ تواند یکی از بهترین گزینه ها برای آمادگی متقاضی باشد. با انجام این آزمون، با فرمت و تکنیک‌ های پاسخگویی به سوالات آشنا می شوید و می توانید از این نمره‌ برای ارزیابی سطح زبان خود استفاده کنید و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید تا بتوانید در آزمون اصلی عملکرد بهتری داشته باشید.

آزمون تافل ماک، آزمونی شبیه‌ سازی شده برای آمادگی داوطلبان جهت آزمون اصلی تافل است که شامل تمامی قسمت‌ های ساختار آزمون تافل یعنی (Reading, Listening, Speaking, Writing) می باشد و به کلاینت کمک می‌ کند تا با فرمت و نحوه آزمون اصلی آشنا شوند تا درک بهتری از سوالات و تکنیک‌ های پاسخگویی داشته باشند. شما می توانید با استفاده از نرم‌ افزار TOEFL iBT Mock Test با همان رابط کاربری همه جزییات آزمون اصلی را از نظر سرعت تایپ، زمانبندی، توضیحات و … تجربه کنید.

آزمون آزمایشی تافل آنلاین در یک روز و ساعت مشخص برگزار می‌ شود و همه شرایط آزمون مطابق با استانداردهای ETS است.

هزینه شرکت در آزمون آزمایشی حدوداً 7 دلار است. هزینه آزمون آزمایشی تافل با توجه به آموزشگاه یا نوع برگزاری آزمون متفاوت است. با خرید کد ووچر آزمون آزمایشی، در وبسایت ets.org می توانید ثبت‌نام نمایید و پس از وارد کردن کد خریداری شده، در آزمون آزمایشی تافل شرکت کنید. پس از ثبت نام یک ایمیل شامل فاکتور خرید و همچنین کد فعال سازی (ووچر) برای شما ارسال خواهد شد. به راحتی از طریق راهنمایی های موجود می توانید کد خود را فعال و در زمان دلخواه در آزمون خود شرکت کنید.

کارنامه آزمون آزمایشی تافل ماک (MOCK) بعد از حداکثر 3 الی 4 روز کاری از طریق ایمیل برای شما ارسال می گردد. در این کارنامه، مهارت ها و نمره شما در چهار بخش اصلی آزمون ارزیابی و نشان داده می شود.

آزمون تافل TPOچیست؟

آزمون تافل TPO یا (TOEFL Practice Online) تنها آزمون آزمایشی رسمی تافل آنلاین است که توسط موسسه ETS برگزار می شود. سوالات آزمون تافل تی پی او همان سوالات آزمون های دوره های قبلی تافل است که داوطلبان با شرکت در این آزمون می توانند مهارت زبان انگلیسی خود را در چهار بخش آزمون تافل ارزیابی کنند و از آمادگی لازم برای شرکت در آزمون تافل اصلی برخوردار شوند. هزینه هر یک از تست های تافل TPO اگر در وب سایت رسمی برگزار شوند، 45 دلار آمریکا است.

مزایای شرکت در آزمون تافل TPO عبارتند از:

  • آزمون تافل TPO تنها نمونه سوالات رسمی آزمون تافل IBT هستند که تجربه شرکت در تافل واقعی را به داوطلبان می دهد، از این رو داوطلبان با نقاط قوت و ضعف خود برای شرکت در آزمون تافل اصلی بیشتر آشنا می شوند و می توانند مهارت های خود را برای شرکت در آزمون اصلی تافل ارزیابی کنند.
  • طبق آمار به دست آمده توسط ETS،نمره ای که داوطلبان در آزمون TPO شبیه سازی شده دریافت می کنند فقط 1 تا 5 نمره با نمره آزمون اصلی تافل متفاوت است.
  • داوطلبان می توانند دوباره به سوالات آزمون مراجعه کنند و پاسخ صحیح هر سوالی را مشاهده کنند.
  • داوطلبان می توانند برای آمادگی بیشتری در آزمون اصلی تافل با نمونه سوالات مشابه به صورت گام به گام تمرین کنند.
  • داوطلبان می توانند در هر تعداد آزمون تافل TPO از 1 تا 74 مرتبه به دفعات مختلف شرکت کنند.
  • دسترسی به آزمون تافل TPO بسیار آسان است و داوطلبان می توانند در خانه، مدرسه یا هر مکانی که اتصال اینترنتی وجود داشته باشد به صورت 24 ساعت شبانه روز و هر روز هفته در این آزمون شرکت کنند.
  • داوطلبان می توانند پاسخ ها را بررسی کنند.
  • نمرات بخش ریدینگ و لیسنینگ بلافاصله پس از پایان آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان می توانند درخواست ارزیابی پاسخ های رایتینگ و اسپیکینگ خود را بدهند و طی 48 ساعت نمره و گزارش عملکرد خود را در حساب کاربری مشاهده کنند و به طور کلی نتایج آزمون 24 ساعت پس از شرکت در آزمون اعلام می شود. همچنین هر چهار بخش تافل TPO جداگانه نمره و امتیاز بندی می شوند.

تافل ژنتی چیست؟

آزمون تافل ژنتی بعد از تافل TPO معتبرترین آزمون آزمایشی تافل بشمار می رود که می توانید مهارت های زبان انگلیسی خود را برای شرکت در آزمون تافل اصلی مورد ارزیابی قرار دهید.

آزمون تافل ژنتی (Zhenti) توسط اساتید زبان دانشگاه رن مین چین براساس سوالات تافل طراحی شده است که شامل بخش های ریدینگ و لیسنینگ می باشد.

مزایای آزمون تافل ژنتی موجب شده تا افراد بسیاری بخواهند برای تقویت مهارت های خوانداری (درک مطلب) و شنیداری تافل در این آزمون شرکت کنند، هزینه ی تافل ژنتی نسبت به سایر آزمون های آزمایشی تافل کمتر است، از این رو متقاضیان بسیاری در تافل ژنتی شرکت می کنند. همچنین نسخه های مختلفی در دسترس داوطلبان قرار گرفته است که می توانند با هزینه بسیار کم آنها را دانلود کرده و برای ارزیابی مهارت های تافل از آنها استفاده کنند.

در واقع تافل ژنتی این امکان را برای زبان آموزان فراهم می کند که بتوانند با کمترین هزینه و بدون پرداخت هزینه های گزاف در یک آزمون آزمایشی معتبر شرکت کنند و سطح مهارت زبان خود را در بخش ریدینگ و لیسنینگ تافل ارزیابی کنند. طراحان آزمون تافل ژنتی روش های پاسخگویی صحیح به سوالات بخش های ریدینگ و لیسنینگ تافل را با بیان سوالات و شیوه درست جواب دادن به آنها را آموزش می دهند.

زبان آموزان می توانند سوالات لیسنینگ ژنتی و ریدینگ ژنتی را دانلود کرده و به تمرین بپردازند تا مهارت های لیسنینگ و ریدینگ تافل را تقویت کنند و به نقاط ضعف خود در این بخش ها بیشتر آشنا شوند. در واقع شرکت در آزمون تافل ژنتی یکی از تکنیک های تقویت لیسنینگ و ریدینگ تافل است.

منابع آزمون تافل

علاوه بر شرکت در آزمون های آزمایشی، مطالعه منابع آزمون تافل یکی دیگر از راهکارهای تقویت مهارت های زبان انگلیسی جهت کسب نمره بالا در آزمون تافل است. منابع تافل به صورت کتاب ها و منابع آنلاین ارائه می شوند که به برخی از آنها در ادامه اشاره می کنیم:

کتاب های جامع تافل

از بهترین کتاب های جامع آزمون تافل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کتاب راهنمای رسمی ETS برای تافل (ETS Official Guide to the TOEFL Test)
  2. کتاب کرکینگ تافل IBT (Cracking the TOEFL IBT)
  3. تافل IBT پریمیر (TOEFL IBT Premier)

کتاب های تخصصی آمادگی در تافل

کتاب هایی که برای بخش های تخصصی آزمون تافل طراحی شده اند عبارتند از:

  1. سوالات رسمی تافل IBT
  2. سوالات تمرینی برای تافل (Practice Exercises for the TOEFL)
  3. لغات ضروری تافل (Essentila Words for the TOEFL)
  4. کتاب 240 نمونه گفتار
  5. 5 کتاب 240 نمونه نوشتار

کتاب های گرامر تافل

بهترین کتاب ها برای تقویت گرامر آزمون تافل عبارتند از:

  1. راهنمای گرامر تافل (TOEFL Grammar Guide)
  2. کتاب آبی گرامر و علایم نگارشی (The Blue Book of Grammar and Punctuation)
  3. تنها کتاب گرامر که شما نیاز دارید (The Only Grammar Book You ll Ever Need)

فرهنگ لغت تافل

کتاب های مناسب برای تقویت لغات انگلیسی عبارتند از:

  1. فرهنگ لغت آکسفورد (Oxford Dictionary of English)
  2. فرهنگ لغت آکسفورد آمریکایی جدید (New Oxford American Dictionaty)
  3. فرهنگ لغت آکسفورد آمریکایی جیبی (Pocket Oxford American Dictionary & Thesaurus)
  4. گنجینه آکسفورد زبان انگلیسی (Oxford Thesaurus of English)

سایر منابع آزمون تافل

از دیگر منابع آزمون تافل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تافل لانگمن
  • تافل کمبریج
  • تافل دلتا
  • آزمون های آنلاین کمبریج تافل
  • آزمون های آنلاین بارونز تافل
  • آزمون های آنلاین TPO تافل

منابع آنلاین رایگان

همچنین سایت EST یکی از منابع مفید برای تقویت زبان انگلیسی جهت شرکت در آزمون تافل است. این سایت طیف گسترده ای از منابع مانند سوالات و تمرین های رایگان از آزمون های گذشته و تست های تمرینی رایگان را در اختیار داوطلبان قرار می دهد و متقاضیان می توانند سوالات را برای تمرین و مرور دانلود کنند.

همچنین راهنمای مطالعه برای بخش های مختلف آزمون، دسترسی به پاسخ های نوشتاری و گفتاری آزمون امکان پذیر است. داوطلبان می توانند با تمرین این تست ها و سوالات نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی کنند.

علاوه بر سایت EST بسیاری از سایت های دیگر نیز وجود دارند که لیست لغات، نمونه موضوعات و اعلان ها، سوالات آزمون و تست های تمرین را ارائه می دهند؛ از جمله این سایت ها می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایت Maggoosh
  • سایت Quizlet
  • سایت Learn4Good
  • سایت Nonstopenglish
  • سایت Purdue

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ویزای ایتالیا

·       ویزای شینگن

·       ویزای شینگن ایتالیا

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون ناتی

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون GRE

·       آزمون دولینگو