سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

لغو آزمون تافل

در صورتی که متقاضی به هر دلیلی بخواهد از شرکت در آزمون انصراف دهد، باید حداقل یک هفته قبل از برگزاری آزمون تافل را لغو کند. در صورت لغو آزمون، چهار روز قبل از زمان اعلام ‌شده، 50 درصد هزینه ی آزمون که معادل 105 دلار است به متقاضی بازگردانده خواهد شد؛ اما چنانچه متقاضی دیرتر از این زمان برای شرکت در آزمون انصراف دهد، هزینه ای به وی مسترد نخواهد شد. همچنین در صورتی که متقاضی به صورت Late (ثبت نام با تاخیر) ثبت نام کرده باشد در صورت لغو آزمون تافل امکان ریفاند هزینه برای او امکان پذیر نخواهد بود.

مراحل لغو آزمون تافل به ترتیب زیر می باشد:

  1. برای لغو آزمون تافل ابتدا باید با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که در هنگام ثبت نام ساخته اید، از طریق صفحه اصلی سایت ETS وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. در مرحله ی بعد باید از طریق پنل کاربری به اطلاعات آزمون ها وارد شده و پس از ورود به محیط کاربری خود بر روی گزینه view orders کلیک کنید.
  3. اکنون می توانید آزمونی را که در آن ثبت نام کرده اید را ببینید، در این صفحه روی گزینه Order No کلیک کنید.
  4. در مرحله چهارم با ورود به بخش تغییرات، تمام مشخصات و تراکنش های خود را می بینید در این صفحه روی گزینه Cancel کلیک کنید تا به صفحه در خواست لغو آزمون IBT بروید.
  5. در این صفحه با کلیک بر روی گزینه Yes, cancel order و تایید نهایی، می توانید آزمون تافل را لغو کنید. در همین پنجره می توانید مقدار وجه قابل استرداد که 105 دلار (نصف هزینه آزمون) است را مشاهده کنید.
  6. بعد از لغو آزمون تافل IBT صفحه Order Summary برای مشاهده آخرین وضعیت ثبت شده آزمون مورد نظر، نمایش داده خواهد شد. بلافاصله پس از لغو آزمون تافل و معمولا تا 24 ساعت پس از آن در این قسمت مبلغ بازگشتی (Refund) در بخش Payments به صورت NA نمایش داده می شود، یعنی بازپرداخت هزینه آزمون تافل (105 دلار) در حال طی مراحل استرداد است.
  7. بعد از گذشت 24 تا 48 ساعت وضعیت بازگشت وجه آزمون تافل از NA به یک کد مشابه Transaction تغییر یافته و بازگشت وجه پرداختی در پروسه ریفاند قرار می گیرد.

موسسه ETS پس از لغو آزمون تافل ایمیلی ارسال نمی کند، بنابراین در صورتی که بخواهید از نتیجه لغو آزمون مطلع شوید باید 24 ساعت پس از ثبت لغو آزمون تافل، به بخش Order Summary مراجعه کرده و تغییرات ثبت شده را مشاهده کنید.

ساخت اکانت کاربری تافل در ETS

اولین مرحله ثبت نام در آزمون تافل ساخت اکانت کاربری در ETS است، برای ساخت اکانت کاربری تافل باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • ابتدا باید به سایت ETS وارد شوید، سپس در قسمت New User گزینه Create an account را کلیک کنید.
  • در این مرحله باید در صفحه ای که باز می شود سه کادر وجود دارد که در آنها باید اطلاعات شخصی، آدرس و شماره تلفن خود را درج کنید. باید اطلاعات شناسایی خود را که با اطلاعات پاسپورت شما مطابقت دارد با دقت وارد کنید، سپس گزینه Next را کلیک کنید تا وارد مرحله بعد بشوید.
  • سپس در صفحه ی بعد مشخصات دیگری مانند کشور محل تولد، کشور محل اقامت و زبان مادری را درج کرده و کزینه Next را کلیک کنید.
  • در این مرحله صفحه جستجوی تافل باز می شود و در این صفحه لیستی از دانشجویان بین المللی وجود دارد که در آینده می خواهند در مراکز تحصیلی بین المللی ادامه تحصیل دهند. پایگاه داده سرویس جستجوی تافل هر هفته به روز رسانی می‌شود و داوطلبان جدید را در لیست قرار می دهد. اگر بخواهید در این سرویس مشارکت کنید، گزینه Yes, and I understand and agree to the Terms and Condition above را انتخاب کنید، در غیر این صورت No, Thanks را انتخاب کنید و سپس گزینه Next را کلیک کنید.
آزمون تافل تضمینی - شرکت مهاجرتی هومان ویزا
  • در صورتی که می خواهید در لیست دانشجویان بین المللی قرار بگیرید و گزینه مورد نظر که به آن اشاره شد را انتخاب کردید، پس از آنکه گزینه Next را کلیک کردید، تعدادی سوال نمایش داده می ‌شود، باید به سوالات پاسخ بدهید و سپس گزینه Next را کلیک کنید.
  • در این مرحله باید نام کاربری و کلمه عبور و تکرار آن را در پروفایل خود وارد کنید و به سوال امنیتی که پرسیده می شود پاسخ داده و تیک تایید قوانین را بزنید و گزینه Next را کلیک کنید.
  • در صفحه ی بعد اطلاعات وارد شده نمایش داده می شود و می توانید اطلاعاتی را که وارد کرده اید را یک بار دیگر چک کنید تا از صحت اطلاعات مطمئن شوید در صورتی که اطلاعاتی را اشتباه وارد کرده باشید می توانید گزینه Back را کلیک کنید تا به مرحله قبل رفته و اطلاعات را ویرایش کنید، سپس گزینه Submit را کلیک کنید.
  • در این مرحله برای تایید فعال سازی اکانت کاربری تافل پیامی برای شما ایمیل می شود که نشان می دهد مراحل ساخت اکانت کاربری در سایت ETS تکمیل شده است. سپس گزینه Sign in to Continue را انتخاب کرده تا به مرحله ورود به اکانت بروید.

ارسال گزارش نمره آزمون تافل به دانشگاه ها

افرادی که به منظور اپلای تحصیلی در یکی از دانشگاه های معتبر کشورهای انگلیسی زبان در آزمون تافل شرکت کرده اند باید برای اخذ پذیرش تحصیلی، ریپورت یا گزارش نمره آزمون تافل را به دانشگاه مقصد ارائه دهند.

گزارش نمره آزمون تافل فقط در صورتی توسط دانشگاه ها و موسسات آموزشی مورد قبول خواهد بود که توسط موسسه ETS برایشان ارسال شود. بنابراین متقاضی نمی تواند در طی مراحل ثبت نام در دانشگاه مقصد گزارش نمره تافل را به صورت پی دی اف در اختیار دانشگاه قرار دهد.

نحوه ی ارسال ریپورت TOEFL به دانشگاه ها به ترتیب زیر می باشد:

  1. ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید.
  2. سپس در صفحه اصلی، Order Score Reports (سفارش گزارش نمره تافل) را انتخاب کنید.
  3. برای انتخاب دانشگاه، روی گزینه TOEFL Services و سپس Continue کلیک کنید.
  4. سپستاریخ آزمونی که می خواهید نمرات آن ارسال شود انتخاب کرده و روی Continue کلیک کنید.
  5. دانشگاه هایی را که می خواهید نمرات خود را به آنها ارسال کنید، انتخاب نمایید.

داوطلبان می توانند 4 دانشگاه را برای ارسال گزارش نمره تافل به صورت رایگان در هنگام ثبت نام انتخاب کنند و تا ساعت 10 شب به وقت محلی امکان تغییر یا حذف دانشگاه نیز وجود دارد. اما در صورتی که متقاضی بخواهد تعداد بیشتری از ریپورت تافل را ارسال کند باید برای ارسال هر گزارش نمره، 19 دلار پرداخت نماید.

برگزاری آزمون تافل در ایران

همان طور که می دانید بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آزمون PTE (پیرسون)، آزمون ناتی و… در ایران برگزار نمی شود، اما آزمون تافل مانند آزمون آیلتس، دولینگو، آزمون GRE تضمینی در شهرهای مختلف ایران برگزار می شود، از این رو برگزاری آزمون تافل در ایران یکی از مزایای شرکت در آزمون تافل برای ایرانیان بشمار می رود.

آزمون تافل در مراکز معتبر در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، یزد، آمل، کرمان، قزوین، تبریز، ارومیه، زنجان، یزد و اهواز، قشم برگزار می شود.

این مطلب ادامه دارد...

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·        اخذ ویزا

·        ویزای ایتالیا

·       ویزای شینگن

·       ویزای شینگن ایتالیا

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون ناتی

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون GRE

·       آزمون دولینگو