سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

هلد شدن در آزمون تافل

هلد شدن در آزمون تافل

بسته به نوع آزمون تافل، داوطلبان نمرات خود را در یک بازه زمانی مشخص و معمولا بدون تاخیر دریافت می‌کنند. زمان در اینجا نقش بسیار مهمی دارد. به‌ویژه برای افرادی که متقاضی ورود به دانشگاه‌هایی هستند که زمان پذیرش آنها محدود است. با این حال، ممکن است شرایطی پیش بیاید که متقاضی به دلایل خاصی نمرات تافل خود را به‌ موقع دریافت نکند. یکی از این موارد  on hold شدن یا هولد شدن در آزمون تافل است. این وضعیت به این معنی خواهد بود که نمرات آنها در حالت بررسی اداری قرار دارد.

دلایل مختلفی می‌ تواند برای بررسی اداری وجود داشته باشد. یکی از رایج‌ترین دلایلی که باعث می‌شود نمرات مورد بازبینی اداری قرار بگیرد، مشکلات تایید صحیح شناسه شرکت‌کننده در آزمون است. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که نام، تاریخ تولد یا سایر اطلاعات شخصی موجود در رجیستری آزمون با اطلاعات شخصی مندرج در شناسه ارائه‌شده در مرکز آزمون مطابقت نداشته باشد.

یکی دیگر از دلایل رایج برای بررسی اداری، مشکلات پرداخت هزینه آزمون است. گاهی اوقات یک شرکت یا بانک کارت اعتباری می‌تواند پرداخت را رد کند یا اطلاعات پرداخت ممکن است حاوی خطا باشد.

آزمون تافل تضمینی - شرکت مهاجرتی هومان ویزا

سومین دلیل تا حدودی رایج مربوط به اتهام تقلب از سوی مدیران مرکز آزمون است. خوشبختانه، این مورد در بین سه دلیل اصلی برای بررسی بلاک شدن در آزمون تافل کمتر اتفاق می‌افتد. ازآنجایی‌که اتهامات تقلب در مرکز آزمون در روز آزمون مطرح می‌شود، لازم نیست در هنگام دریافت اخطار بررسی اداری نگران این مشکل جدی اما نادر باشید. اگر ETS فکر می‌کند که شما تقلب کرده‌اید، در طی آن به شما اطلاع خواهد داد.

همچنین در صورتی که طی امتحان شما، سر و صداهای غیرمعمول باشد یا کسی جای شما در بخش اسپیکینگ صحبت کند، امکان هولد شدن آزمون شما بالا می رود. همچنین نگاه های غیرمتعارف به بیرون از صفحه مانیتور آزمون، نیز ممکن است باعث هولد شدن نمره شما شود

چگونه می توان فهمید که نمرات تحت بررسی اداری است یا خیر؟

اگر نمرات شما تحت بررسی اداری قرار گیرد، ETS در مورد آن با شما تماس خواهد گرفت. به‌طورکلی، اطلاعیه‌های این نوع تاخیر نمرات از طریق ایمیل ارسال می‌شود. تماس تلفنی یا نامه فیزیکی از طریق پست ارسال نخواهد شد. متاسفانه فرستادن ایمیل شاید باعث شود که یک اعلان بازبینی اداری به‌طور تصادفی به هرزنامه وارد شود و به شما نرسد.

اگر ایمیل on hold شدن در تافل یا بازبینی اداری را در صندوق ورودی خود ندیده‌اید، اما تاخیر قابل‌ توجهی در دریافت نمرات شما وجود دارد، این احتمال را بدهید که نمرات شما تحت بررسی اداری باشد.

مدت اعتبار مدرک تافل چقدر است؟

مدت اعتبار مدرک آزمون تافل در تمام انواع آن 2 سال است و داوطلبان 2 سال فرصت دارند تا ارسال ریپورت یا گزارش نمره آزمون تافل را برای دانشگاه ها، سازمان ها و مراکز علمی درخواست نمایند. پس از پایان مدت اعتبار مدرک تافل، هیچ یک از دانشگاه ها آن را نمی پذیرند و در صورتی که متقاضی برای اپلای تحصیلی و یا سایر اهداف مهاجرتی نیاز به ارائه مدرک آزمون تافل داشته باشد، باید مجددا در آزمون شرکت کند و مدرک جدیدی دریافت نماید.

جهت کسب موفقیت در کوتاه ترین زمان و دریافت بهترین نتیجه در آزمون های زبان بین المللی مانند آزمون تولک، آزمون تافل، آزمون آیلتس، آزمون ناتی (NAATI)، آزمون دولینگو، آزمون OET، آزمون های دانشگاه کمبریج (آزمون FCE، آزمون CAE، آزمون BEC، آزمون KET، آزمون CPE و…) می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

آیا می توانم دوباره در آزمون تافل شرکت کنم؟

یکی از سوالات متداولی که در مورد آزمون تافل مطرح می شود، امکان شرکت مجدد در آزمون تافل است. باید بدانید در صورتی که نتوانید نمره ی قابل قبولی در آزمون تافل کسب کنید، می توانید مجددا در آزمون شرکت کنید و هیچ محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون تافل وجود ندارد و داوطلبان می توانند هر 12 روز یک بار مجددا در آزمون ثبت نام کرده و بدون محدودیت در تعداد دفعات در این آزمون شرکت کنند.

با دریافت بهترین راهکارها برای کسب نمره بالا در آزمون تافل با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

ثبت نام در آزمون تافل

مراحل ثبت نام آزمون تافل هوم ادیشن و تافل IBT یکسان است و برای ثبت نام در آزمون تافل باید به وبسایت ETS مراجعه کنند.

  • ساخت اکانت کاربری تافل: در اولین مرحله ثبت نام آزمون تافل آنلاین، در صورتی که متقاضی یک حساب ETS نساخته‌ است، باید یک اکانت در سایت ETS ایجاد نماید. این اکانت به متقاضی اجازه می ‌دهد تا بتواند آزمون خود را برنامه ریزی کند و نمرات خود را مشاهده کرده و پروفایل خود را به روز نماید.
  • وارد کردن اطلاعات شناسایی متقاضی:پس از ساخت اکانت، متقاضی باید اطلاعات شناسایی (ID) خود را به طور دقیق در اکانت‌ خود وارد کند. متقاضی باید در وارد کردن اطلاعات خود بسیار دقت کند تا اطلاعاتی را اشتباه وارد نکند، چرا که مدرک تافل بر پایه همین اطلاعات برای او صادر خواهد شد و هر گونه مغایرت بین اطلاعات مندرج در پروفایل و پاسپورت متقاضی می ‌تواند مشکلات متعددی را برای متقاضی ایجاد کند. متقاضی برای مدارکی که ارائه می‌ دهد باید اصل آن را نیز اسکن کند و عکس متقاضی باید کاملا واضح باشد.
  • انتخاب تاریخ آزمون تافل: متقاضی پس از اینکه حساب کاربری خود را ایجاد کرد می‌ تواند یکی از تاریخ های برگزاری آزمون تافل را انتخاب کند. برای انجام این کار،Register/Find Test Centers را در صفحه اصلی سایت تافل انتخاب کند. سپس آدرس ایمیل خود را تأیید و منطقه زمانی خود را انتخاب کرده، سپس متقاضی می ‌تواند تاریخ و زمان آزمون تافل موجود را انتخاب کند و روی گزینه ” Register for this test ” کلیک نماید.
  • پرداخت هزینه ثبت نام: پس از آنکه متقاضی روز و ساعت شرکت در آزمون تافل را انتخاب کرد، برای ادامه ی ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون تافل، باید دستورالعمل ها را دنبال کند. پس از تکمیل مراحل ثبت نام، یک ایمیل تأیید از ETS حاوی اطلاعات آزمون و لینک آزمون تافل برای متقاضی ارسال می شود. متقاضی باید ایمیل را تا روز آزمون نگه دارد.

نحوه ثبت نام با تاخیر تافل

ثبت نام در آزمون تافل به دو صورت انجام می شود، ثبت نام معمولی و ثبت نام با تاخیر (Late registration). برای ثبت نام معمولی متقاضی باید تا حداکثر یک هفته پیش از تاریخ برگزاری آزمون برای ثبت نام اقدام کند، در غیر این صورت تاریخ مورد نظر بسته خواهد شد و مهلت ثبت نام به پایان می رسد. در صورتی که متقاضی نتواند تا 7 روز پیش از برگزاری آزمون، ثبت نام کند، می تواند تا 4 روز پیش از برگزاری آزمون (تاریخ قرمز در آزمون تافل)، ثبت نام با تاخیر را انجام دهد. البته ثبت نام با تاخیر در تافل فقط برای ثبت نام های آنلاین امکان پذیر است. هزینه ثبت نام آزمون تافل به صورت معمولی 265 دلار و هزینه ثبت نام با تاخیر در آزمون تافل 40 دلار بیشتر خواهد شد، یعنی هزینه ثبت نام با تاخیر 305 دلار است.

تغییر زمان یا مکان آزمون تافل

ممکن است پس از ثبت نام در آزمون تافل داوطلب به هر دلیلی نتواند در تاریخ و یا مرکزی که برای شرکت در آزمون تافل انتخاب کرده است، بتواند در آزمون شرکت کند، در چنین شرایطی ETS این امکان را فراهم کرده است که داوطلبان بتوانند تاریخ یا مرکز آزمون و یا هر دوی آنها را با پرداخت هزینه ی آن تغییر دهند و آنها می توانند بدون محدودیت در تعداد دفعات تغییر زمان یا مکان آزمون تافل، درخواست خود را ثبت کنند.

برای اینکه متقاضی بتواند پس از ثبت نام تافل زمان و مرکز آزمون تافل را تغییر بدهد باید تا 4 روز پیش از برگزاری آزمون تافل اقدام کند و پس از این مدت امکان تغییر زمان و مکان آزمون (Reschedule) امکانپذیر نخواهد بود و در صورت کنسل کردن آزمون هیچ مبلغی به متقاضی مسترد نخواهد شد.

در صورتی که تا 4 روز قبل از آزمون تافل جا به جایی زمان یا مکان انجام نشد، متقاضی می تواند درخواست استرداد وجه نماید یا سفارش او به رزرو ثبت نام تافل تغییر کرده و باید در آزمون قبلی شرکت کرده و یا آن را کنسل کند.

متقاضی برای تغییر زمان و یا مکان آزمون تافل باید اطلاعات زیر را ارائه دهد:

  • نام کاربری و کلمه عبور برای ورود به اکانت خود در سایت ETS
  • تاریخ و مرکز جدید، شهر برگزاری آزمون
  • شماره ملی یا گذرنامه
  • تاریخ آزمونی که می خواهید آن را تغییر دهید.
  • ملیت متقاضی

این مطلب ادامه دارد...

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ویزای ایتالیا

·       ویزای شینگن

·       ویزای شینگن ایتالیا

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون ناتی

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون GRE

·       آزمون دولینگو