سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ریدینگ تافل IBT

در ادامه مطلب آزمون تافل باید بدانید که ...

ریدینگ تافل IBT

بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل IBT، از 3 یا 4 متن تشکیل شده است و داوطلبان برای هر متن به 10 سوال پاسخ می دهند و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 54 تا 72 دقیقه است.

هر متن در این بخش تقریبا 700 کلمه است، البته متن های جداگانه می ‌توانند کمی طولانی ‌تر یا کوتاه ‌تر باشند. به طور کلی متن های ریدینگ تافل IBT شامل متون روایتی (Narrative)، متون تفسیری (Exposition) و متون استدلالی (Argumentative) است.

و در این بخش 10 نوع سوال مختلف مطرح می شود که به طور کلی شامل اطلاعات پایه، سوالات استنتاجی و سوالات Reading to Learn می باشد.

یکی از مهمترین تکنیک های تقویت ریدینگ تافل آشنایی با 10 نوع سوال مختلف ریدینگ است. برای آشنایی با انواع سوالات این بخش می توانید منابع معتبر تافل را که شامل کتاب ها و منابع آنلاین هستند را مطالعه کنید و یا در آزمون های آزمایشی تافل شرکت کنید، همچنین شرکت در دوره های آمادگی تافل IBT که به صورت آنلاین یا حضوری برگزار می شود نیز برای تقویت مهارت ریدینگ و سایر بخش های تافل بسیار موثر است.

اگر در مورد تفاوت ریدینگ تافل با آیلتس  نیاز به اطلاعات به روز و دقیق داری و همچنین نمیدونی مدرک تافل یا آیلتس برای مهاجرت و اپلای بهتره با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باش!

Guaranteed TOEFL test
 

لیسنینگ تافل IBT

لسینینگ تافل آی بی تی شامل 6 تا 7 قسمت است و داوطلبان برای هر قسمت به 5 تا 6 سوال پاسخ می دهند و مدت زمان پاسخگویی به سوالات این بخش 41 تا 57 دقیقه است.

بخش شنیداری یا لیسنینگ تافلIBT با هدف ارزیابی درک مکالمات و سخنرانی‌ ها و مهارت شنیداری زبان انگلیسی طراحی شده است. این بخش شامل 2 یا 3 قسمت است. در این بخش چند مکالمه و سخنرانی‌ در سطح آکادمیک برای داوطلبان پخش می شود و داوطلبان باید براساس آنچه شنیده اند به سوالات پاسخ دهند. فایل های صوتی لیسنینگ شامل فایل های صوتی Conversation و Lecture می باشد

در مورد لیسنینگ تافل باید دقت کنید فایل های صوتی نه تنها با لهجه آمریکایی بلکه با لهجه‌ های مختلف مانند بریتیش، استرالیایی، نیوزیلندی و غیره خواهد بود؛ از این رو یکی از مهم‌ ترین مهارت ‌هایی که داوطلبان برای کسب نمره بالا در این بخش باید به آن توجه کنند مهارت درک لهجه ‌های مختلف است و باید برای تقویت این مهارت به خوبی تمرین کنند. در واقع توجه به لحن صدا و آشنایی با لهجه های مختلف زبان انگلیسی یکی از تکینک های تقویت لیسنینگ تافل است.

اسپیکینگ تافل IBT

در بخش گفتاری یا اسپیکینگ تافل IBT داوطلبان به 4 سوال در مدت زمان 17 دقیقه پاسخ می دهند. تمام مراحل آزمون تافل IBT به صورت کامپیوتری بوده و پاسخ داوطلبان ضبط شده و بعداً توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار می گیرد. اسپیکینگ تافل بعد از یک استراحت 10 دقیقه ای آغاز می شود.

در اسپیکینگ تافل سوالات به دو صورت مستقل (Independent) و تلفیقی (Integrated) مطرح می شود. سوال مستقل مهارت صحبت کردن را ارزیابی می کند و سوال تلفیقی مهارت داوطلبان را در قالب سوال های ترکیبی با مهارت های لیسنینگ و ریدینگ مورد ارزیابی قرار می دهد.

همچنین داوطلبان می توانند در بخش های مختلف تافل از فایل های صوتی نت برداری کنند. از این رو داوطلبان باید با نحوه صحیح نت برداری در تافل آشنا شوند، چرا که نت برداری تاثیری بسیاری در پاسخ دادن به سوالات دارد و در کسب نمره بالا در هر بخش به داوطلبان کمک بسزایی می کند. در واقع نت برداری یکی از تکنیک های تقویت اسپیکینگ تافل و لیسنینگ است و بدون نت برداری پاسخ دادن به سوالات دشوار می شود.

رایتینگ تافل IBT

بخش نوشتاری یا رایتینگ تافل IBT شامل دو نوع سوال مستقل (Independent) و تلفیقی (Integrated) است. در این بخش داوطلبان باید در مدت زمان 50 دقیقه دو متن بنویسند. داوطلبان برای نوشتن متن خود و پاسخ دادن به سوال تلفیقی 20 دقیقه و برای پاسخ دادن به سوال مستقل 30 دقیقه فرصت دارند.

  • سوال تلفیقی: این سوال ترکیبی از ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ است. داوطلبان ابتدا 3 دقیقه فرصت دارند، یک متن علمی یا عمومی که دارای چهار پاراگراف است را بخوانند و سپس به یک فایل صوتی گوش دهند و سپس 20 دقیقه فرصت دارند تا به سوال مطرح شده پاسخ دهند.
  • سوال مستقل: در این سوال به داوطلبان موضوعی داده می شود و باید در مورد آن یک متن بنویسند. داوطلبان برای نوشتن متن مورد نظر 30 قیقه فرصت دارند و یک متن قابل قبول معمولاً باید بیشتر از 300 کلمه باشد.
شرکت مهاجرتی هومان ویزا

یکی از نکاتی که در پاسخ دادن به سوالات رایتینگ تافل باید به آن توجه کنید این است که در این بخش داوطلب باید متن خود را تایپ کند، از این رو برای صرفه جویی در زمان باید روی مهارت تایپ کردن خود تمرین کنید.

نت برداری، گسترش دامنه لغات، بازنویسی، خلاصه نویسی و… از جمله مهمترین تکنیک های تقویت رایتینگ تافل هستند، که در کسب نمره بالا در این بخش به شما کمک بسزایی می کنند.

برای قبولی در آزمون تافل تضمینی و آشنایی با شرایط و مراحل شرکت در آزمون تولیمو با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

آخرین تغییرات تافل در سال 2020

آخرین تغییرات آزمون تافل IBT در سال 2020 در بخش های ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ اعمال شده و تعداد سوالات کمتر شده است، اما تغییرات چندانی در بخش رایتینگ به وجود نیامده است.

  • تغییرات ریدینگ تافل: در فرمت قدیمی تافل 3 یا 4 متن ریدینگ ارائه می شد و 12 تا 14 سوال برای هر متن پرسیده می شد و مدت زمان پاسخ دادن به سوالات 60 تا 80 دقیقه بود، اما بعد از اعمال تغییرات، در فرمت جدید 3 تا 4 متن ارائه شده و به ازای هر متن 10 سوال پرسیده می شود و مدت زمان پاسخ دادن به سوالات 54 تا 72 دقیقه است، بنابراین داوطلبان برای پاسخ دادن به سوالات 16 دقیقه بیشتر زمان دارند.
  • تغییرات لیسنینگ تافل: در فرمت قدیمی در بخش شنیداری تافل 4 تا 6 سخنرانی پخش می شد و برای هر سخنرانی 6 سوال پرسیده می شد و 2 تا 3 گفتگو ارائه می شد و برای هر گفتگو 5 سوال پرسیده می شد و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 60 تا 90 دقیقه بود. در فرمت جدید تافل در بخش شنیداری تعداد سخنرانی ها کمتر شده و 3 تا 4 سخنرانی پخش می شود و به ازای هر سخنرانی 6 سوال پرسیده می شود و تعداد گفتگوها و سوالات تغییری نکرده است و مدت زمان پاسخگویی به سوالات به 41 تا 57 دقیقه تغییر کرده است و به این ترتیب زمان کمتری برای جواب دادن به هر سوال نسبت به قبل در دسترس است، اما تعداد کمتر سخنرانی به داوطلبان کمک می کند که در بخش های گفتاری و نوشتاری متمرکز بمانند.
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا
  • تغییرات اسپیکینگ تافل: در بخش گفتاری در فرمت قدیمی تکالیف گفتاری شامل، تکلیف مستقل گفتاری 1، تکلیف مستقل گفتاری 2، ترکیبی گفتاری 3، ترکیبی گفتاری 4، ترکیبی گفتاری 5، ترکیبی گفتاری 6 بود و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 20 دقیقه بود و در فرمت جدید تافل تکلیف مستقل گفتاری 1 و تکلیف ترکیبی گفتاری 5 حذف شده است و مدت زمان پاسخگویی به سوالات در این بخش در فرمت جدید 17 دقیقه است.
  • تغییرات رایتینگ تافل: در بخش نوشتاری تافل در فرمت جدید داوطلبان باید مانند فرمت قدیمی دو متن را که شامل ترکیبی و مستقل است را در 50 دقیقه بنویسند، اما در فرمت جدید تافل سوال نوشتاری مستقل، طولانی‌ تر و گیج‌ کننده ‌تر است و فرمت قدیمی ساده تر بود. به طور کلی در فرمت جدید تافل در این بخش تغییر چندانی اعمال نشده است.
  • نمره خوب در تافل: تافل علاوه بر تغییرات در بخش های مختلف آزمون، فرمت جدید، گزارش نمره جدیدی نیز دارد که شامل نمره خوب در تافل یا «My Best Scores» در این گزارش است. نمره «My Best Scores» بهترین نمرات هر بخش از تافل را که داوطلبان در طی 2 سال گذشته کسب کرده اند را انتخاب کرده و آنها را ترکیب می کنند تا بهترین نمره ممکن برای داوطلب حاصل شود.

لانگ فرمت تافل چیست؟

آزمون تافل دارای یک بخش آزمایشی است که ممکن است در یکی از بخش های ریدینگ یا لیسنینگ تافل باشد. که به این بخش آزمایشی لانگ فرمت تافل (Long Format) گفته می شود. در واقع لانگ فرمت تافل شامل تعدادی سوال اضافه در بخش های ریدینگ و لیسنینگ است و بخش های رایتینگ و اسپیکینگ تافل فاقد سوالات آزمایشی هستند.

نکته حائز اهمیت در مورد سوالات آزمایشی یا لانگ فرمت تافل این است که نتیجه این بخش در نمره تافل داوطلبان هیچ تاثیری ندارد. ETS با قرار دادن بخش آزمایشی لانگ فرمت سعی می کند، سوال هایی را برای استفاده در آزمون های آینده استاندارد سازی کند.

برای بخش های اسپیکینگ و رایتینگ آزمون تافل تنها یک زمان ثابت وجود دارد، اما زمان ریدینگ و لیسنینگ در بازه متغیری قرار گرفته است؛ چرا که هر یک از این دو بخش گاهی اوقات دارای مجموعه دیگری از سوالات آزمایشی بدون نمره یا لانگ فرمت هستند.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اگر در لیسنینگ تافل سه قسمت باشد، مجموعه سوم یک مجموعه کوتاه اضافی خواهد بود. در این صورت یکی از سخنرانی ها و یکی از مکالمات آزمون نمره دهی نمی شود. در بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل نیز ممکن است 3 یا 4 متن باشد که اگر 4 متن باشد، یکی از آنها آزمایشی خواهد بود که در نمره داوطلب تاثیری ندارد.

تمام آزمون های تافل دارای لانگ فرمت (سوالات آزمایشی) ریدینگ و لیسنینگ هستند از این رو به جای 3 بخش 4 بخش دارند. به همین دلیل داوطلبان زمان دقیق آزمون در بخش های ریدینگ ولیسنینگ را نمی توانند پیش بینی کنند.

هدف از وجود بخش آزمایشی لانگ فرمت تافل، طرح سوالات جدید برای آزمون تافل است. ETS نمی تواند یک آزمون تکراری را بارها و بارها برگزار کند و باید دائما نسخه های جدیدی از آزمون تافل ایجاد کند تا داوطلبان نتوانند سوالات را از پیش حدس بزنند و آزمون عادلانه برگزار شود. علاوه بر این، طراح سوالات باید مطمئن شوند که سوالات جدیدی که طرح می کند، در سطح بقیه سوالات بوده و با آنها سازگار هستند، تا به این ترتیب یک آزمون استاندارد طراحی شود.

محاسبه نمره تافل

در مورد نمره دهی آزمون تافل باید گفت: نمره نهایی آزمون تافل آنلاین و تافل هوم ادیشن از 0 تا 120 است که این نمره از مجموع نمرات چهار بخش تافل یعنی ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ به دست می آید. هر یک از بخش های تافل از 0 تا 30 نمره دارد و نمرات چهار بخش با هم جمع می شود و به این ترتیب نمره نهایی تافل محاسبه می شود. با توجه به نوع سوال، به ازای هر پاسخ صحیح برای هر سوال یک امتیاز یا بیشتر در نظر گرفته می شود و برای پاسخ های اشتباه، نمره منفی محاسبه نمی شود.

در نمره دهی آزمون تافل باید بدانید امتیاز هر بخش دقیقا 30 نمره نیست و تافل دو نمره خام و نمره مقیاس بندی شده دارد که نمره خام طبق برخی معیارها به نمره مقیاس بندی شده تبدیل می شود.

اگر تصمیم دارید برای اپلای تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر آمریکا در آزمون تافل شرکت کنید، برای اطلاع از حداقل نمره تافل در برترین دانشگاه های آمریکا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیرید.

آزمون تافل تضمینی - شرکت مهاجرتی هومان ویزا

نمره خام تافل چیست؟

نمره خام هر یک از بخش های تافل همان تعداد پاسخ های درستی است که داوطلبان به سوالات هر بخش می دهند، اما نمره خام در کارنامه داوطلبان درج نمی شود. نمره خام هر بخش به نمره مقیاس بندی شده تبدیل می شود که از 0 تا 30 نمره دارد و نمره ای که داوطلبان در کارنامه خود می بینند نمره مقیاس بندی شده است.

موسسه ETS در مورد چگونگی تبدیل نمره خام به نمره مقیاس بندی شده تا به حال توضیحات دقیقی ارائه نکرده است و در واقع نحوه تبدیل نمره خام به نمره نهایی تافل محرمانه است و محاسبات واحدی در تبدیل نمره خام وجود ندارد، بنابراین نحوه تبدیل نمره خام به نمره مقیاس بندی شده برای هر آزمون تافل تا حدودی متفاوت خواهد بود.

آزمون تافل تضمینی- شرکت مهاجرتی هومان ویزا

برای تبدیل نمره خام تافل به نمره مقیاس بندی شده عملکرد سایر داوطلبانی که در آزمون تافل شرکت کرده اند نیز مد نظر قرار می گیرد، به طور مثال ممکن است داوطلب به 38 سوال در بخش ریدینگ پاسخ درست داده باشد، در این صورت نمره خام او 38 خواهد بود، اما عملکرد سایر داوطلبان در تعیین نمره مقیاس بندی شده تاثیر دارد، یعنی اگر سوالات ریدینگ تافل سخت بوده و تعداد کمتری از داوطلبان به 38 سوال پاسخ درست داده باشند، در این صورت نمره مقیاس بندی شده مثلا 28 خواهد شد، اما اگر اکثر داوطلبان توانسته باشند نمره 38 را کسب کنند در این صورت نمره مقیاس بندی شده در این بخش 27 می شود، در حالی که داوطلب در هر دو صورت نمره خام 38 را کسب کرده و در واقع به 38 سوال پاسخ درست داده است، اما با توجه به میزان دشواری آزمون و نمرات سایر داوطلبان نمره مقیاس بندی شده او نیز متفاوت خواهد بود.

نحوه محاسبه نمره تافل با این روش موجب می شود اختلاف کمتری بین آزمون های تافل وجود داشته باشد و از این رو سخت بودن آزمون در بعضی بخش ها موجب اجحاف در حق داوطلبان نخواهد شد.

کسب نمره بالا در آزمون تافل تضمینی کار آسانی نیست، اما کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی هومان ویزا با ارائه راهکارها و تکنیک های تقویت تافل به شما کمک می کنند تا با کسب نمره بالا در تافل تضمینی بهترین نتیجه رو بگیری.

این مطلب ادامه دارد...

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ویزای ایتالیا

·       ویزای شینگن

·       ویزای شینگن ایتالیا

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون ناتی

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون GRE

·       آزمون دولینگو