سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون تافل

شرکت مهاجرتی هومان

آزمون تافل صد در صد تضمینی (آزمون تافل هوم ادیشن تضمینی) 

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون تافل یکی از معتبرترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه ETS در 150 کشور جهان از جمله ایران برگزار می شود. آزمون تافل برای اولین بار در سال 1964 معرفی شده است و نتیجه ی آن یکی از مهمترین مدارک برای اپلای تحصیلی و سایر اهداف مهاجرتی بشمار می رود.

 
 

آزمون تافل (TOEFL)

آزمون تافل ( Test of English as a Foreign Language) ، یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که برای اولین بار در سال 1964 معرفی شد و در حال حاضر توسط موسسه ETS (دانشگاه پرینستون آمریکا) در بیش از 150 کشور جهان از جمله ایران برگزار می شود.

به دلیل اهمیت نمره تافل برای مهاجرت تحصیلی و کاری به کشورهای انگلیسی زبان، هر ساله افراد بسیاری در سراسر دنیا با اهداف مختلفی به ویژه اپلای تحصیلی در این آزمون شرکت می کنند، تا از مزایای داشتن مدرک تافل بهره مند شوند. مدرک آزمون تافل در بیش از 11 هزار دانشگاه در سطح جهان اعتبار دارد، به همین دلیل این آزمون یکی از معتبرترین آزمون های زبان انگلیسی در دنیا محسوب می شود و تقریبا در تمام کشورهای دنیا به رسمیت شناخته می شود.

افراد متقاضی ممکن است با اهداف متفاوتی در آزمون تافل شرکت کنند، مانند تحصیل در خارج از کشور، دریافت ویزا، مهاجرت و…

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا
 

انواع آزمون تافل

موسسه ETS آزمون تافل را در چند نسخه ارائه می دهد، انواع آزمون تافل که عبارتند از:

  • آزمون تافل آنلاین یا تافلIBT
  • آزمون تافلIBT هوم ادیشن (Home Edition)
  • آزمون تافل کاغذی یا تافلPBT
  • آزمون تافل اسنشیالز (Essentials)
  • آزمون تافل ITP
  • آزمون تافل جونیور (Junior) یا تافل نوجوانان
  • آزمون تافل پریمیر (Primary) یا تافل کودکان

آزمون تافل آنلاین (تافل IBT)

آزمون تافل IBT یک آزمون مبتنی بر کامپیوتر است که به صورت آنلاین برگزار می شود و داوطلبان به صورت حضوری در مراکز معتبر برگزار کننده آزمون تافل در این آزمون شرکت می کنند. تافل IBT بیش از 50 مرتبه در سال برگزار می شود و هیچ محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون برای داوطلبان وجود ندارد.

آزمون تافل IBT در سال 2006 جایگزین نسخه ی دیگری از آزمون تافل به نام تافل CBT شد که این آزمون نیز مبتنی بر کامپیوتر بود که برگزاری آن در سال 2006 به طور کامل متوقف و تافل IBT جایگزین آن شد.

ساختار آزمون تافل آنلاین مانند بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی شامل 4 بخش ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ است که 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی را ارزیابی می کند که در ادامه ی مطلب در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

در مورد تفاوت تافل IBT با تافل CBT باید گفت، هر چند که تافل IBT جایگزین تافل CBT شده است اما ساختار، فرمت و نمره دهی آنها با هم متفاوت است.

آزمون تافل IBT هوم ادیشن

تافل IBT هوم ادیشن نسخه دیگری از تافل آنلاین است، این آزمون از سال 2020 به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری آزمون تافل به صورت حضوری، برگزار می شود. تافل هوم ادیشن به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می شود و داوطلبان می توانند در منزل و تحت نظارت یک ناظر در آزمون تافل شرکت کنند. فرمت و ساختار، نمره دهی و دشواری تافل هوم ادیشن هیچ تفاوتی با تافل IBT ندارد، از این رو مدرک آن مانند تافل IBT از اعتبار بالایی برخوردار است و بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا مدرک آن را برای اپلای تحصیلی می پذیرند.

اگر تصمیم دارید در ایتالیا به زبان انگلیسی تحصیل کنید، باید بدانید مدرک تافل آنلاین یا تافل هوم ادیشن برای سفارت ایتالیا یکی از مدارک مهم برای اثبات مهارت های زبان انگلیسی است، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اپلای تحصیلی ایتالیا با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در تماس باشید… 

آزمون تافل کاغذی (تافل PBT)

آزمون تافل PBT به صورت حضوری و در مراکز برگزارکننده آزمون تافل به صورت کتبی انجام می ‌شود و مدت زمان انجام آن 2 ساعت و 30 دقیقه است. تافل کاغذی فقط در کشورهایی برگزار می شود که آزمون تافل آنلاین در دسترس نباشد و سازمان ETS از تاریخ 11 آوریل 2021 برگزاری تافل PBT را در بسیاری از کشورها لغو کرده است و اکنون آزمون تافل PBT فقط در کشورهایی ارائه می شود که از زیر ساخت های اینترنتی برای برگزاری تافل IBT برخوردار نیستند؛ از این رو بیشتر از 97 درصد آزمون های تافل در سراسر دنیا به صورت آنلاین برگزار می شود و فقط درصد بسیار کمی از آزمون تافل به صورت کاغذی برگزار می شود.

تافل IBT و تافل PBT تفاوت هایی با هم دارند. در مورد تفاوت آزمون تافل IBT و تافل PBT می توان گفت، این دو آزمون از نظر فرمت و ساختار و نمره دهی و نحوه ی برگزاری با هم فرق دارند، در ساختار تافل PBT به جای بخش گفتاری یک بخش ساختاری (Structure) وجود دارد و نتیجه ی آزمون داوطلبان از 310 تا 677 نمره دارد.

آزمون تافل تضمینی / تافل هوم ادیشن تضمینی

آزمون تافل اسنشیالز

از فوریه 2021 سازمان ETS نسخه ی دیگری از آزمون تافل را به نام تافل اسنشیالز (TOEFL Essentials) ارائه کرده است و بیش از 90 درصد دانشگاه های معتبر دنیا مدرک آزمون تافل اسنشیالز را می پذیرند. این آزمون مانند تافل آنلاین مبتنی بر کامپیوتر است و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پرسرعت در خانه یا هر مکان دیگری در تافل اسنشیالز شرکت کنند. همچنین سوالات تافل اسنشیالز قابلیت انطباقی دارد، یعنی سطح سوالات آزمون متناسب با سطح داوطلبان سخت تر یا آسان تر می شود.

سوالات تافل Essentials مهارت زبان انگلیسی داوطلبان در زمینه های زیر ارزیابی می کند:

  • پاسخ به سوالات مربوط به مکالمات و گفتگوها در مباحث مختلف
  • پاسخ به سوالات مربوط به نگارش آکادمیک و غیر آکادمیک
  • جمله ‌سازی و پاسخ دادن برای موقعیت ‌های روزمره

آزمون تافل ITP

تافل ITP یکی دیگر از نسخه های آزمون تافل است که در حال حاضر به صورت کاغذی برگزار می شود و نسخه آنلاین آن موجود نمی باشد، از این رو برای شرکت در آزمون تافل ITP نیاز به سیستم کامپیوتری نمی باشد. آزمون تافل ITP در دو سطح متوسط تا پیشرفته (سطح 1) و سطح مقدماتی تا متوسط (سطح 2) برگزار می شود.

تافل ITP اغلب برای مراکز آموزشی، سازمان ها دانشگاه ها برای استفاده داخلی طراحی شده است. مثلا اگر یک سازمان بخواهد سطح زبان انگلیسی کارمندان خود را ارزیابی کند.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا
  • سطح 1: آزمون تافل ITP شامل سه بخش است که 50 سوال در بخش Listening ، 40 سوال در بخش Structure and Written Expressionو 50 سوال در بخش Reading Comprehension پرسیده می شود که در سطح 1 در مجموع 140 سوال پرسیده می شود و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 115 دقیقه است.
  • سطح 2: در سطح مبتدی تا متوسط تافل ITP در مجموع 95 سوال مطرح می شود و مدت زمان انجام آزمون 70 دقیقه است. که 30 سوال در بخش Listening و 25 سوال در بخش Structure and Written Expression و 40 سوال در بخش Reading Comprehension پرسیده می شود.

آزمون تافل جونیور

آزمون تافل Junior برای زبان آموزان 11 تا 16 ساله ارائه می شود و برای شرکت در این آزمون محدودیت سنی وجود دارد و فقط نوجوانان 11 تا 16 سال می توانند در این آزمون ثبت نام کنند. اغلب زبان آموزانی که در آزمون تافل جونیور شرکت می کنند، قصد ادامه تحصیل در مدارس خارج از کشور را دارند و می خواهند در کشورهای انگلیسی زبان یا سایر کشورها به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

در حال حاضر آزمون تافل جونیور در بیش از 50 کشور به صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می شود. مدرک تافل جونیور با سطوح CEFR تطبیق داده می شود و نمره تافل جونیور بهترین معیار برای سنجش مهارت زبان انگلیسی زبان آموزان نوجوان است.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

تافل جونیور در 2 نسخه ارائه می شود:

  • آزمون استاندارد تافل جونیور: آزمون استاندارد به صورت کتبی برگزار می شود و مهارت های ریدینگ و لیسنینگ و صورت و معنای زبانی را ارزیابی می کند این آزمون در هر بخش 42 سوال و در مجموع 126 سوال دارد و مدت زمان انجام آن یک ساعت و 55 دقیقه است و مقیاس نمره هر بخش 200 تا 300 می باشد. این آزمون از 600 تا 900 نمره دارد.
  • آزمون comprehensive: این آزمون به صورت کامپیوتری برگزار می شود و هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی یعنی خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن را مورد ارزیابی قرار می دهد، از این رو مدرک تافل جونیور comprehensive از اعتبار بالاتری برخوردار است و نمره این آزمون از 1 تا 6 محاسبه می شود.

آزمون تافل پریمیر

آزمون تافل پریمیر (Primary) نیز مانند تافل جونیور دارای محدودیت سنی است و این آزمون فقط برای زبان آموزان 8 تا 11 سال برگزار می شود و در واقع تافل پریمیر، آزمون تافل کودکان است. آزمون تافل پریمیر در دو سطح STEP1 و STEP2 برگزار می شود و شامل دو بخش ریدینگ و لیسنینگ است و به صورت کتبی برگزار می شود. نمرات بخش ریدینگ تافل پریمیر با سنجش های Lexile (یکی از معیارهای توانایی خواندن) تطبیق داده می شود و نمرات تافلPrimary  با سطوح CEFR تطبیق داده می شوند.

تافل مگوش (TOEFL Magoosh) چیست؟

تافل مگوش یک نسخه داخلی و غیر رسمی از آزمون تافل است که توسط ETS برای دانشگاه ها، مدارس و سایر موسسات آموزشی طراحی شده است و نحوه ی برگزاری این آزمون به صورت کاغذی و کتبی می باشد.

ساختار و فرمت آزمون تافل مگوش شامل سه بخش ریدینگ، لیسنینگ و قواعد زبان انگلیسی است و مانند نسخه رسمی از 300 سوال تشکیل شده است. هر قسمت از آزمون تافل ماگوش در قالب جزوه جداگانه ارائه می شود و شرکت کنندگان باید به صورت دستی پاسخ سوالات را در پاسخنامه وارد کنند.

یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص تافل مگوش باید بدانید محدودیت های شرکت در این آزمون است. برخی محدودیت ها شامل، عدم شرکت در آزمون بیش از یک بار در هر دوره، امکان شرکت در آزمون تنها با دعوت از موسسه برگزار کننده و عدم استفاده از نمره تافل برای پذیرش در دانشگاه های خارجی می باشد.

مدت اعتبار مدرک تافل مگوش مانند سایر نسخه های آزمون تافل 2 سال است و پس از پایان این مدت، اعتبار آن منقضی خواهد شد.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ساختار آزمون تافل

فرمت و ساختار آزمون تافل در نسخه های مختلف آن متفاوت است، اما سوالات آزمون های مختلف تافل همگی مهارت های اصلی زبان انگلیسی را که شامل خواندن یا درک مطلب، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن است را ارزیابی می کنند، از این رو نمره آزمون تافل یکی از معتبرترین معیارهای سنجش مهارت های داوطلبان در زبان انگلیسی بشمار می رود.

در واقع نمره آزمون تافل نشان دهنده ی آن است که آیا داوطلب آمادگی لازم برای حضور در مراکز علمی و محیط های آکادمیک برای تحصیل به زبان انگلیسی را دارد یا خیر و یا اینکه می تواند به طور موثر و مفید از زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در موقعیت های کاری و اجتماعی استفاده کند یا خیر.

به دلیل اهمیت آزمون تافل آنلاین یا تافل IBT برای اپلای تحصیلی و سایر اهداف مهاجرتی در ادامه توضیحات مختصری در خصوص ساختار آزمون تافل IBT ارائه می دهیم.

ساختار تافل آنلاین (IBT)

همان طور که گفته شد ساختار آزمون تافل مانند بسیاری از آزمون های بین المللی مانند آزمون OET تضمینی، آیلتس، آزمون CAE و غیره شامل 4 بخش است که مهارت های اصلی زبان انگلیسی که شامل خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن است را ارزیابی می کند. در حال حاضر و پس از اعمال تغییرات تافل در سال 2020 مدت زمان انجام آزمون سه ساعت می باشد.

بخش های مختلف تافل IBT عبارتند از:

  • بخش درک مطلب یا ریدینگ تافل (Reading)
  • بخش شنیداری یا لیسنینگ تافل (Listening)
  • بخش گفتاری یا اسپیکینگ تافل (Speaking)
  • بخش نوشتاری یا رایتینگ تافل (Writing)

این مطلب ادامه دارد..

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ویزای ایتالیا

·       ویزای شینگن

·       ویزای شینگن ایتالیا

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون ناتی

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون GRE

·       آزمون دولینگو