سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

در ادامه مطلب تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس باید بدانید که ...

برگزاری آزمون آیلتس در ایران

برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی که در ایران برگزار نمی شود، آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای تهران، کرج، مشهد، اهواز، همدان، دزفول، کرمانشاه، تبریز، رشت، شیراز، جزیره ی کیش، اصفهان، کرمان و ساری برگزار می ‌شود.

در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران از مهترین مزایای شرکت در آزمون آیلتس برای ایرانیان محسوب می شود، چرا که بسیاری از آزمون های زبان در ایران برگزار نمی شود و متقاضیان باید برای شرکت در این آزمون ها به کشورهای برگزار کننده مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر کنند.

در صورتی که داوطلب موفق به کسب نمره مورد نظر برای اپلای تحصیلی یا سایر اهداف مهاجرتی خود نشود این امکان وجود دارد که مجددا در آزمون آیلتس شرکت کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام در آزمون آیلتس و تاریخ ها همچنین مراکز برگزاری آزمون آیلتس در ایران، حداکثر 4 مرتبه در ماه در آزمون آیلتس شرکت کنند.

شباهت های آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس

آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو برای اهداف مهاجرتی به کشورهای انگلیسی زبان کاربرد دارند و ارائه مدرک جنرال و آکادمیک آیلتس با نمره بالا برای مهاجرت به برخی کشورها الزامی است.

همان طور که گفته شد، ساختار آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک هر دو از چهار بخش تشکیل شده است که چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

مراحل ثبت نام آیلتس جنرال و آکادمیک یکسان است و داوطلبان می توانند به صورت آنلاین در هر دو آزمون ثبت کنند.

آزمون تافل تضمینی - شرکت مهاجرتی هومان ویزا

مدت اعتبار مدرک آیلتس در هر دو نسخه 2 سال است و پس از آن فاقد اعتبار خواهد بود.

همچنین آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس هر دو در برخی شهرهای ایران برگزار می شوند و هیچ محدودیتی در تعداد دفعات شرکت در آزمون آیلتس جنرال و آزمون آیلتس آکادمیک نمی باشد و این آزمون ها در سال چندین مرتبه برگزار می شوند.

از دیگر شباهت های آیلتس آکادمیک و جنرال نمره دهی به این دو آزمون است، نمره آیلتس آکادمیک و جنرال از 0 تا 9 مشخص می شود و در امتیازدهی به هر دو آزمون برای پاسخ های اشتباه امتیاز منفی در نظر گرفته نمی شود.

همچنین مدت زمان انجام هر دو آزمون با هم برابر است و داوطلبان 2 ساعت و 45 دقیقه فرصت دارند تا به سوالات آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال پاسخ دهند.

تفاوت های آیلتس جنرال و آکادمیک

با وجود تمام شباهت هایی که آزمون آیلتس جنرال و آزمون آیلتس آکادمیک دارند، تفاوت هایی نیز با هم دارند.

یکی از سوالاتی که در مورد تفاوت های آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک مطرح می شود، این است که آزمون جنرال آیلتس بهتر است یا آکادمیک؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این دو آزمون مزیتی نسبت به هم ندارند و هر کدام برای اهداف مختلفی طراحی شده اند و داوطلبان با توجه به اهداف مهاجرتی خود یکی از این آزمون ها را انتخاب می کنند.

تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک عبارتند از:

1- تفاوت در محتوا

2- تفاوت در کاربرد

تفاوت در بخش شنیداری (Listening)

این دو آزمون در بخش شنیداری و گفتاری هیچ تفاوتی با هم ندارند و محتوای سوالات دقیقا شبیه به یکدیگر است. در بخش لیسنینگ هر دو آزمون چهار بخش شنیداری وجود دارد و مدت زمان پاسخگویی به سوالات بخش لیسنینگ در آیلتس جنرال و آکادمیک یکسان است و داوطلبان 30 دقیقه فرصت دارند تا به سوالات این بخش جواب دهند و 10 دقیقه نیز برای انتقال پاسخ ها از دفترچه سوال به پاسخنامه زمان دارند.

تفاوت در بخش گفتاری (Speaking)

برای هر دو آزمون آکادمیک و جنرال آیلتس، یک مصاحبه حضوری با یک آزمون دهنده وجود دارد و مدت زمان انجام این بخش 11 تا 14 دقیقه است. بخش اسپیکینگ شامل دو نوع سوال به صورت سوالات کوتاه و سوالات طولانی تر است که در آن داوطلبان در مورد یک موضوع آشنا صحبت می کنند.

برای پرداخت هزینه شرکت در آزمون آیلتس می تونی از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

آزمون آیلتس تضمینی
 

تفاوت در بخش درک مطلب (Reading)

در بخش درک مطلب هر دو آزمون سه ریدینگ طراحی شده است و سوالاتی در مورد هر یک پرسیده می شود و مدت زمان انجام این بخش در هر دو آزمون 60 دقیقه است و زمانی برای انتقال جواب ها به پاسخنامه در نظر گرفته نشده است. متون ریدینگ جنرال ساده ‌تر است، اما داوطلبان باید نسبت به آیلتس آکادمیک برای کسب نمره مشابه به تعداد سوالات بیشتری پاسخ صحیح بدهند.

به دلیل اینکه آیلتس آکادمیک برای ارزیابی مهارت های زبان داوطلبان در موقعیت های آکادمیک طراحی شده است، بنابراین سوالات بخش درک مطلب و نوشتاری آیلتس آکادمیک مربوط به موضوعات علمی، فناوری و دانشگاهی است و سوالات محتوای پیچیده تری دارند، اما آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی افراد را در موقعیت های اجتماعی و کاری ارزیابی می کند، بنابراین در محتوای سوالات از موضوعات روزمره در محل کار مانند نامه ها و آگهی های شغلی، کار آفرینی و غیره استفاده می شود

تفاوت در بخش نوشتاری (Writing)

مدت زمان پاسخ به سوالات بخش نوشتاری برای آیلتس جنرال و آکادمیک 60 دقیقه است و هر کدام از آزمون ها شامل دو task می باشد، در آیلتس آکادمیک، Task1 نوشتن در مورد جدول، نمودار، نقشه و غیره است. و Task2 در مورد نوشتن یک مقاله می باشد و برای آزمون آیلتس جنرال، Task1  نوشتن نامه و Task2 نوشتن یک مقاله است.

تفاوت در کاربرد آزمون ها

با اینکه آزمون آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال هر دو بخش های یکسان و ساختار مشابهی دارند، اما برای اهداف مختلفی طراحی شده اند و سوالات آنها محتوای متفاوتی دارند. افرادی که در آیلتس آکادمیک شرکت می کنند تصمیم دارند برای تحصیل در یکی از کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا و غیره از دانشگاه ها درخواست پذیرش تحصیلی بنمایند و ارائه مدرک آیلتس آکادمیک برای اپلای تحصیلی الزامی است و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد متقاضی از توانایی و مهارت کافی در زبان انگلیسی برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی برخوردار است، اما کسانی که می خواهند با اهداف غیر تحصیلی مانند کار و سرمایه گذاری به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند باید در آزمون آیلتس جنرال شرکت کنند، بنابراین محتوای سوالات این آزمون در مورد موقعیت های کاری و اجتماعی است.

آزمون آیلتس تضمینی

 

مانند هزینه خرید ووچر آزمون تافل، آزمون آیلتس نیز نیازمند تهیه ووچر می باشد. قیمت و هزینه آزمون آیلتس باتوجه به مرکز برگزار کننده متفاوت است. بنابراین نمی‌توان برای قیمت آزمون آیلتس نرخ مشخصی را عنوان کرد. به طور کلی هزینه امتحان آیلتس حدودا بین 245 تا 255 دلار می باشد.

درباره ددلاین تحصیلی و سایر موارد مربوط به اپلای مانند دیفر کردن تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

پرداخت هزینه آزمون آیلتس و آزمون های زبان از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی مثل مستر کارت و یا ویزا کارت امکان پذیر است. از آنجایی که صدور این کارت‌ها توسط بانک‌های ایرانی ممکن نیست، لذا متقاضیان و پزشکان محترم می‌توانند برای پرداخت هزینه‌های خود از خدمات پرداخت آنلاین ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… اخذ ویزای شینگن تضمینی… می باشد.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ویزای ایتالیا

·       ویزای شینگن

·       ویزای شینگن ایتالیا

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون ناتی

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون GRE

·       آزمون دولینگو