سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

رشته های تحصیلی دریافت کننده بورسیه پزشکی ایتالیا

رشته های تحصیلی دریافت کننده بورسیه پزشکی ایتالیا

ایتالیا از بهترین کشورهایی می‌باشد که برای تحصیل در رشته‌های پزشکی متقاضیان زیادی از سراسر دنیا دارد. این کشور به واسطه امکانات و تهسیلات متعددی که در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد از محبوبیت فراوانی برخوردار است. یکی از این تسهیلات اختصاص دادن انواع بورسیه‌های دولتی و خصوصی به خصوص به متقاضیانی است که در کشورهای جهان سوم از جمله ایران زندگی می‌کنند. بورسیه برای حمایتش از دانشجویان بین‌المللی توسط دولت اعطا می‌شود که تحصیل و زندگی در این کشور را برای آنها تا حد زیادی راحت می‌کند. رشته‌های تحصیلی دریافت‌کننده بورسیه پزشکی ایتالیا که تمام زیر شاخه‌های پزشکی را شامل می‌شود به دانشجویان تعلق می‌گیرد. علاوه بر آن می‌توان در رشته دندا‌نپزکشی موفق به دریافت بورسیه شد. بورسیه از جانب دولت ایتالیا به دانشجویان خارجی تعلق می‌گیرد که به حمایت و پشتیبانی آنها در زمینه تامین هزینه‌های مالی منجر می‌شود.

البته گرفتن بورسیه شرایط خاص خود را دارد که داشتن نمرات درخشان از مهم‌ترین فاکتورهای آن می‌باشد. بنابراین متقاضیان مستعد و نخبه می‌توانند با نشان دادن توانایی و تلاش خود موفق به دریافت بورسیه شوند و بخش بزرگی از هزینه‌های تحصیل و زندگی خود در ایتالیا را فراهم کنند. مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از جمله دوره‌هایی هستند که شامل بورسیه می‌شوند و تنها به دانشجویان برتر تعلق می‌گیرند.

بورسیه تحصیلی معمولا به صورت 3 ماهه، 6 ماهه و 9 ماهه به دانشجویان تعلق خواهد گرفت که شهریه، بیمه درمانی و حقوق ماهانه آنها را تحت پوشش قرار می‌دهد. بورسیه شامل دانشجویانی که در زبان انگلیسی در دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا تحصیل می‌کنند نیز می‌شود. از آنجا که هر دانشگاه قوانین و شرایط مخصوص به خود را دارد نوع بورسیه و هزینه آن در هر کدام با دیگری دارای تفاوت است که شما قبل از ثبت‌نام در هر کدام می‌توانید این شرایط را توسط سایت آن مطالعه نمایید و تصمیم نهایی خود را بگیرید. به عنوان نمونه در دانشگاه بولونیا بورسیه در مدت زمان یک سال به دانشجویان اعطا می‌شود که به طور تقریبی معادل 11000 یورو می‌باشد. این هزینه می‌تواند کل شهریه دانشگاه را در بر بگیرد که بسیار قابل توجه می‌باشد.

در دانشگاه پاویا هزینه هر بورس تحصیلی حدود 8000 یورو می‌باشد که هزینه‌های کلی شهریه را در بر می‌گیرد. علاوه بر آن بورسیه‌های تخصصی نیز به دانشجویان ارائه می‌شود که جهت انجام کارهای پژوهشی دانشگاه است و به محققانی که می‌خواهند با اساتید همکاری کنند داده می‌شود. هر فرد بستگی به شرایطی که دارد می‌تواند بورسیه دریافت کند و حتی می توانید برای تامین هزینه‌های مسکن موفق به دریافت بورسیه شوید. علاوه بر آن در کنار دریافت بورسیه می‌توانید به انجام کارهای دانشجویی در مراکز تحقیقیاتی دانشگاه بپردازید و حتی به کسب درآمد بپردازید. متقاضیانی که در رشته‌های پزشکی گوناگون دانشگاه پادوا تمایل به تحصیل دارند می‌توانند با دریافت بورسیه بخش بزرگی از هزینه‌های مسکن و غذا را تامین کنند.

این بورسیه شامل کسانی می‌شود که به زبان انگلیسی در دانشگاه تحصیل می‌کنند. یکی از بهترین بورسیه‌ها بدون شک متعلق به مقطع دکتری می‌باشد که توسط تعداد اندکی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه اکول نرمال سوپریور ارائه می‌شود. این بورسیه به صورت کامل تمام هزینه های دانشجوی دکتری را تقبل می‌کند که شامل کل شهریه، هزینه تحصیل و حتی زندگی در ایتالیا به طور متوسط می‌باشد. اخذ بورسیه استانی ایتالیا در رشته‌های پزشکی برای دانشجویانی که توانایی مالی ندارند در اولویت می‌باشد و برای دانشجویان خارجی که در کشورهای خارج از اروپا زندگی می‌کنند قابل دریافت است که برای اطلاع از شرایط آن می توانید تحقیق نمایید. با این اوصاف می‌توان گفت متقاضیانی که دارای کمبود هزینه و مشکلات مالی می‌باشند می‌توانند با تلاش‌های بی‌وقفه و بهتر نمودن احراز شرایط خود از انواع کمک هزینه و بورسیه‌های خصوصی و دولتی بهره‌مند شوند.

درآمد و شرایط کار پزشکان در ایتالیا

درآمد و شرایط کار پزشکان در ایتالیا بستگی به خود فرد و شرایط آن دارد. همچنین حوزه کاری آن و تخصصی که دارد در میزان درآمد و حقوق آن تاثیرگذار است. طبق آمار اعلام شده درآمد پزشکان در ایتالیا بین 3000 تا 14000 یورو می باشد که به طور میانگین می‌توان گفت 8000 یورو درآمد پزشکان در این کشور است. با توجه به تلاش و میزان فعالیت‌های فرد این درآمد متغیر بوده و می‌توانید آن را افزایش دهید. با گذشت زمان و کسب تجارب می‌توانید به مرور درآمد خود را افزایش دهید و به این معنی است که تا حد زیادی بستگی به شرایط و خودتان دارد. ایتالیا از کشورهای فوق‌العاده جذاب است که در زمینه اشتغال در رشته‌های پزشکی و زیرشاخه‌های آن موقعیت مناسبی برای پزشکان داخلی و خارجی فراهم نموده است. دانشجویانی که به تحصیل در رشته‌های پزشکی در این کشور مشغول هستند و پس از فارغ‌التحصیلی قصد کار در ایتالیا دارند، می‌توانند با ارائه مدارک لازم به شغل مناسبی دست پیدا کنند.

مدارکی که متقاضیان کار خارجی باید اعطا کنند شامل موارد زیر می‌باشد:

مدرک پزشکی و گواهی‌های مکمل

مدارک تسلط بر زبان

مدارک مهاجرت و اخذ اقامت

داشتن صلاحیت حرفه‌ای

مدرک حسن انجام کار

علاوه بر آن نباید سوپیشینه و پرونده‌های کیفریی داشته باشد و مجوزهای لازم جهت انجام کار را باید ارائه دهید. تمام این شرایط برای کار در حیطه پزشکی در ایتالیا ضروری می‌باشند. دانشجویانی که ویزای تحصیلی دارند پس از اخذ مدرک پزشکی و فارغ‌التحصیل شدن می‌توانند با پیدا کردن کار مناسب ویزای خود را به ویزای کاری ایتالیا تبدیل کنند. به این صورت می‌توانید اقامت کاری ایتالیا را به دست آورید که توسط کارفرمای ایتالیایی خود می‌توانید به این اقامت دست پیدا کنید. اقامت کاری ایتالیا اعتبار بالایی دارد و با پشتکار خود در ادامه می‌توانید به اقامت دائم این کشور دست پیدا کنید. ایتالیا فرصت‌های شغلی فوق العاده‌ای را برای دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی فراهم نموده است.

تسلط بر زبان ایتالیایی می‌تواند ویژگی مثبتی در پیدا کردن شغل مناسب تلقی شود و فرصت ویژه‌ای برای این افراد به وجود می‌آورد تا در اولویت قرار بگیرند. داشتن مجوز پزشکی از سوی دولت ایتالیا شرط بسیار مهمی برای ورود به بازار کار این کشور می‌باشد. در قبل اشاره شد که اعتبار و اهمیت مدارک پزشکی ایتالیا بسیار بالا است و همین امر می‌تواند کمک بزرگی به شما در یافتن شغل در رشته تخصصی خود باشد. در کنار آن می‌توانید با ارائه سوابق تحصیلی و نمرات درخشان خود نظر کارفرمایان ایتالیایی را جلب نموده و با بهترین موقعیت مشغول به کار شوید. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که با اشتغال در شهرهای اقتصادی ایتالیا می‌توانید از حقوق مناسبی برخوردرا شوید که هزینه‌های زندگی در این کشور را برای شما کاهش می‌دهد. اگر در موسسات دولتی مشغول به کار شوید نیز می‌توانید حقوق بیشری دریافت کنید. پزشک عمومی، فیزیوتراپیست و دندان‌پزشک در ایتالیا بیشترین متقاضی را نسبت به دیگر رشته‌ها دارند و درآمد آنها بسیار بالا می‌باشد. تحصیل پزشکی و کار در این حوزه در ایتالیا بسیار محبوب می‌باشد و متقاضیان بالایی دارد

افرادی که به تحصیل در رشته‌های پزشکی در دیگر دانشگاه‌ها مشغول بوده‌اند نیز می‌توانند با مهاجرت به کشور ایتالیا از فرصت‌های شغلی آن بهره‌مند شوند که ویژگی‌ها و مزایای متعددی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به حقوق و درآمد بالای آن اشاره کرد. به این منظور باید از سوی یک شرکت و مالک کار، پیشنهاد کاری دریافت نموده تا بتوانید ویزای متناسب با آن را اخذ کنید. اخذ ویزای کاری به نوبه خود مشکلات زیادی در پی دارد که در این رابطه می‌توانید با مشاوران مربوطه در این وبسایت تماس برقرار نموده و به مشورت و دریافت شرایط لازم بپردازید.

امکان دریافت اقامت از طریق ویزای تحصیل پزشکی در ایتالیا

برای تحصیل در هر کشور اعم از ایتالیا، آلمان، آمریکا یا هر کشور اروپایی برای درخواست ویزا باید شرایطی را داشته باشید تا بتوانید تحصیل تان را شروع کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از این شرایط را بدانید:

شما باید پاسپورت معتبری به همراه داشته باشید.

وجود کپی از برنامه سفر الزامیست و باید به همراه داشته باشید.

نباید سابقه کیفری داشته باشید

نباید مشکلی در ورود به ایتالیا داشته باشید

به طور کلی برای دریافت ویزا باید از طریق کنسولگری یا سفارت ایتالیا در کشورتان اقدام کنید و برای مصاحبه ویزا از 4 تا 6 هفته قبل برنامه ریزی کنید. حداقل 3 ماه قبل از ورود به ایتالیا باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. ممکن است زمان پردازش درخواست تان 1 الی 3 هفته به طول انجامد. علاوه بر این برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، شرایط زبان خاصی وجود ندارد، اما پذیرش متقاضیانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند در اولویت قرار دارد. برای دریافت مدرک زبان انگلیسی خودتان از دانشگاه های ایتالیایی، باید یکی از آزمون های زبان انگلیسی زیر را بگذرانید:

آیلتس آکادمیک، آکادمیک PTE، تافل iBT

شما باید برای دریافت ویزای دانشجویی از طریق سفارت یا کنسولگری ایتالیا در  کشور خودتان مراحل دریافت ویزا را انجام دهید. در صورتی که هیچ سفارت/کنسولگری ایتالیا در کشور شما کار نمی کند، باید هر مکانی که ایتالیا درخواست ویزا را به آن پیشنهاد داده است را پیدا کنید و درخواست ویزا دهید. پس از آن، شما تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و آنها را در تاریخ تعیین شده خود ارسال می کنید.

حتما اصل تمام مدارک و همچنین فتوکپی آن ها را به همراه داشته باشید. هنگام درخواست ویزا، زمان پردازش ویزا را در نظر داشته باشید. حدود سه هفته، گاهی اوقات بیشتر طول می کشد تا یک درخواست پردازش شود. اگر تمام مدارک لازم را داشته باشید و سفارت ایتالیا به این نتیجه برسد که شرایط لازم برای اخذ ویزا را دارید، شما را واجد شرایط اخذ ویزا اعلام می کند و می توانید به ایتالیا بروید. پس از انجام این کار، می توانید وارد ایتالیا شوید و درخواست اقامت کنید. ویزای دانشجویی فقط برای دانشجویان مقیم غیر اتحادیه اروپا که تصمیم به تحصیل در این کشور بپردازند و مدتی بیش از سه ماه در ایتالیا می مانند  اعتبار دارد. لطفاً توجه داشته باشید که فقط دفاتر کنسولی ایتالیا در خارج از کشور اختیار اعطای هر نوع ویزا برای ایتالیا (از جمله ویزای دانشجویی) را دارند. به همین دلیل، درخواست ویزا فقط در کنسولگری ایتالیا در کشور شما قابل انجام است

انواع اقامت با ویزای دانشجویی ایتالیا

مدت اقامت در ایتالیا کمتر از سه ماه

اگر شما جزو دانشجویان اتحادیه اروپا نیستید، باید بگوییم که داشتن پاسپورت معتبر برای اقامت در ایتالیا الزامی است. ویزای اقامت کمتر از 90 روز در ایتالیا توسط مقامات ایتالیایی داده می شود. اگر قصد دارید برای مدت کمتری از سه ماه در ایتالیا بمانید، مدارک مورد نیاز و مراحل ورود به ایتالیا برای هر کشور متفاوت است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم شرایط دریافت ویزا را به طور دقیق از سفارت ایتالیا در کشورتان جویا شوید. لطفاً توجه داشته باشید معمولاً امکان اقامت بیشتر از سه ماه بدون ویزا در ایتالیا وجود ندارد.

مدت اقامت در ایتالیا برای بیش از سه ماه (+90 روز)

اگر قصد دارید بیش از سه ماه در ایتالیا بمانید و ملیت شما جزو کشورهای عضو اتحادیه اروپا ( منطقه شینگن ) نیست، داشتن پاسپورت معتبر برای ثبت و اخذ ویزای دانشجویی از ایتالیا الزامی است. در صورت داشتن ویزای تحصیلی، امکان تمدید اقامت خود در ایتالیا پس از انقضای ویزا با انجام مراحل جدید امکان پذیر است. به طوری که باید ابتدا ثبت نام کرده و ظرف مدت 60 روز قبل از انقضای ویزای قبلی خود، درخواست تمدید ویزا دهید.

حداقل نمره آیلتس و تافل برای تحصیل پزشکی در ایتالیا

اکثر دانشگاه های برتر در ایتالیا نتایج آزمون مهارت انگلیسی را می خواهند تا شما را برای تحصیل در آن جا بپذیرند. به طوری که اغلب دانشگاه ها تافل، آیلتس و PTE را می خواهند و نمره مورد نیاز از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت است. نتایج آزمونهای مهارت انگلیسی حدود 2 سال معتبر باقی میماند. الزامات مربوط به زبان انگلیسی یا ایتالیایی در هر دانشگاه متفاوت است. برای دوره های آموزش زبان انگلیسی باید در آزمون های زبان انگلیسی شرکت کنید و برای دوره های آموزشی ایتالیایی نیز باید اگر به این زبان مسلط نیستید، در آزمون های زبان ایتالیایی شرکت کنید. در مورد تسلط به زبان انگلیسی، شما باید حداقل نمرات زیر را داشته باشید:

آیلتس = 5.5 باند

تافل PBT = 507 تا 557

تافل CBT = 180 تا 217

تافل IBT = 80 تا 99

دانشجویان بین المللی که می خواهند در رشته های به زبان ایتالیایی تحصیل کنند باید مدرک زبان ایتالیایی B2 را نشان دهند. گواهینامه های زبان ایتالیایی مختلفی وجود دارد که توسط دانشگاه ها، مؤسسات فرهنگی و آموزشگاه های زبان معتبر در ایتالیا و سراسر جهان صادر می شود. آزمون آیلتس در واقع مخفف سیستم بین المللی زبان انگلیسی است. توانایی شما در صحبت کردن، خواندن، نوشتن و گوش دادن به زبان انگلیسی را ارزیابی می کند. این آزمون برای کسانی است که می خواهند در یک کشور انگلیسی زبان تحصیل یا کار کنند. این آزمون دارای چهار بخش است و خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن را آزمایش می کند. این نوع آزمون ها برای کشورهای انگلیسی زبان ضروری هستند تا ببینند آیا کسی دوره های تدریس شده به زبان انگلیسی را می فهمد یا خیر. آزمون آیلتس در دو نوع عمومی و آکادمیک است که بخش Listening و Speaking برای هر دو این آزمون یکسان است، با این حال تفاوت هایی در این دو نوع آزمون وجود دارد.

تفاوت آزمون آیلتس عمومی و آکادمیک برای تحصیل در رشته پزشکی ایتالیا

آزمون آیلتس آکادمیک: آیلتس آکادمیک برای افرادی لازم است که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند یا شغل خود را ارتقا دهند.

آزمون عمومی آیلتس: آزمون جنرال آیلتس توسط افرادی است که می خواهند به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند. اغلب دانشگاه های برتر ایتالیا به دانشجویان فرصت های متنوعی را ارائه می دهند و دانشجویان می توانند در دانشگاه های مختلف به تحصیل بپردازند و محدودیتی زیادی وجود ندارد. هزینه های تحصیل در ایتالیا نیز بسیار پایین است، به خصوص برای دانشجویان بین المللی. اگر یک متقاضی بین المللی بخواهد در بهترین دانشگاه های ایتالیایی به تحصیل بپردازد باید نشان دهد که می تواند به یک نمره انگلیسی خاص دست یابد. 

این نمره نشان می دهد که متقاضی به اندازه کافی انگلیسی را می داند. به طور کلی آزمون های رایجی که توسط دانشگاه به عنوان مدرک درک زبان انگلیسی پذیرفته می شود شامل آیلتس و تافل است. متقاضیان در مقطع لیسانس به حداقل نمره باند کلی 6 در آیلتس و نمره کلی حداقل 74 در تافل نیاز دارند. توجه به این نکته ضروری است که بسته به برنامه تحصیلی مورد نظر، نمرات آزمون مورد نیاز ممکن است تغییر کند. متقاضیان باید تحقیقات خود را انجام دهند تا مطمئن شوند که استانداردها را برآورده می کنند. هنگامی که آنها توانستند ثابت کنند که انگلیسی را یاد گرفته و تسلط کافی دارند، واجد شرایط تحصیل در دانشگاه می شوند و می توانند در دانشگاه های معتبر به تحصیل بپردازند.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای ویزای تحصیلی پزشکی

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای ایتالیا برای مهاجرت به این کشور گرفتن  وقت سفارت ایتالیا است که باتوجه به حجم بالای درخواست های ویزای ایتالیا کاری دشوار است و درگاه رزرو وقت کارگزاری سفارت ایتالیا CKGS هر هفته یک مرتبه باز می شود و تنها چند دقیقه پس از باز شدن درگاه، تمامی وقت ها رزرو می شوند و متقاضی باید برای ثبت درخواست خود چند هفته ی دیگر نیز منتظر بماند، از این رو دریافت وقت سفارت یکی از دغدغه های افرادی است که قصد سفر به این کشور و اخذ ویزای ایتالیا را دارند، جهت اطلاع از ساعت باز شدن وقت سفارت ایتالیا با تیم تخصصی شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید تا درباره مصاحبه سفارت ایتالیا آمادگی لازم را کسب نمایید.

ساعت کاری و آدرس سفارت ایتالیا در تهران

کارگزاری CKGS در سال 2008 با هدف افزایش سرعت در پروسه خدمات گذرنامه، ویزای ایتالیا و جلوگیری از ازدحام در سفارتخانه و کنسولگری ایتالیا تشکیل شد. اقدام به برون سپاری خدمات شرکت ‌های کارگزاری مختلفی در سراسر دنیا خدمات دریافت مدارک اخذ ویزا از متقاضیان را برعهده دارند.

آدرس وبسایت :  http://www.ckgsir.com

ساعت تماس تلفنی :  8:30 الی 13:30

ساعات کاری کارگزاری:  8 صبح الی 4:30 بعدازظهر

ارسال درخواست:  8 صبح الی 2 بعدازظهر

آدرس سفارت ایتالیا در تهران خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

آدرس کارگزاری سفارت ایتالیا  (Cox and Kings) در تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا، طبقه چهارم اداری

ایمیل سفارت ایتالیا

ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا consolato.tehran@esteri.it

ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا studi.tehran@esteri.it

ایمیل سامانه ویزا ایتالیا visti.tehran@esteri.it

شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران
شماره تماس سفارت ایتالیا در تهران: 66726955 – 021 و 66726956 – 021

شماره تماس دفاتر کنسولگری ایتالیا در تهران:

شماره تماس دفتر ویزا: 88190160 – 021

شماره تماس دفتر امور کنسولی: 88783498 – 021

شماره تماس دفتر امور دانشجویی: 88799885 – 021

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

برای دانستن این موضوع که با توجه به توانایی ها و تخصص های افراد چه نوع مهاجرتی موفق است و می توان به صورت تضمینی برای اخذ اقامت کشور مقصد اقدام کرد و پاسخ دقیق به سوالاتی مانند امکان گرفتن پناهندگی با ویزای توریستی ایتالیا و …. توصیه ما دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت مهاجرتی هومان ویزا است تا با صرف کمترین وقت مناسب ترین نتیجه را دریافت کنید

یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت کشورهای خارجی، اخذ ویزای تضمینی، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ویزای ایتالیا

·       ویزای شینگن

·       ویزای شینگن ایتالیا

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون ناتی

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون GRE

·       آزمون دولینگو