سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا

تحصیل در رشته پزشکی در ایتالیا

شرکت مهاجرتی هومان

برای تحصیل پزشکی درایتالیا متقاضیان باید دوره‌های شش ساله تک دوره ای در پزشکی و جراحی بگذرانند. روند درخواست برای رشته‌های پزشکی در ایتالیا به طور کلی از نوامبر یا دسامبر آغاز می شود. ایتالیا 17 دانشگاه دارد که رشته های پزشکی ارائه می دهند. اولین گام در روند درخواست پزشکی ایتالیا، قبولی در آزمون بین المللی پذیرش پزشکی ( آزمون IMAT) یا آزمون ورودی دانشگاه است. 

مزایای ویزای ایتالیا برای ایرانیان

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و میزانی از تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا نیاز است. همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند. بهتر است بدانید پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط و مشـاوره باشید.

درباره کشـور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای فرانسه، تریش، سوئیس، اسلوانی، همسایه است. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

ویزای تحصیلی ایتالیا (ویزای دانشجویی ایتالیا)

متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید ابتدا موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از یکی دانشگاه ها یا مراکز آموزشی معتبر در این کشور شود و پس از اخذ پذیرش تحصیلی می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کند. سپس می تواند جهت اخذ ویزای همراه تحصیلی ایتالیا نیز پس از تدوین مدارک و ایجاد شرایط مورد نظر درخواست بدهد.

ویزای تحصیلی ایتالیا به دارنده ی آن امکان اقامت در کشور ایتالیا به منظور تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی را می دهد و دارنده ی ویزای تحصیلی می تواند به صورت قانونی در مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز آموزشی کشور مقصد به تحصیل بپردازد. متقاضی تحصیل در ایتالیا باید واجد شرایطی باشد که از سوی مراکز آموزشی، دانشگاه و یا سفارت کشور مقصد تعیین می شود و متقاضی با دارا بودن شرایط تعیین شده، می تواند اقدام به درخواست ویزای تحصیلی مدت اعتبار ویزای تحصیلی، با توجه به مدت باقیمانده از دوره ی تحصیل دانش آموز یا دانشجو تمدید خواهد شد. با توجه به طول مدت اقامت متقاضی برای تحصیل در ایتالیا، دو نوع ویزای تحصیلی برای متقاضی صادر می شود: ویزای نوع C یا ویزای کوتاه مدت ، ویزای نوع D یا ویزای بلند مدت

درباره شرایط و مراحل دریافت اقامت پس از تحصیل در ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

مزایای تحصیل در ایتالیا

یکی از مهمترین شرایط تحصیل در بسیاری از دانشگاه های معتبر دنیا و تحصیل در اروپا برای دانشجویان خارجی داشتن شرط سنی است که از سوی دانشگاه مقصد تعیین می شود، اما یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان خارجی نداشتن شرط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا است. همچنین برخورداری از حق کار هنگام تحصیل و بورسیه استانی رشته های تحصیلی می تواند به دانشجویان در اپلای مناسبترین انتخاب کمک کند.

شرایط بورسیه های تحصیلی در ایتالیا چگونه است؟ ایتالیا یکی از کشورهایی است که بورسیه های تحصیلی بسیاری را برای دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می دهد. این بورسیه ها معمولاً تحت عناوین مختلفی از جمله بورسیه های دولتی، بورسیه های تحصیلی، بورسیه های تحقیقاتی و بورسیه های خاص اعطا می شوند. در ادامه این مقاله به طورکامل با این بورسیه ها آشنا خواهیم شد.

شرایط ارائه خدمات درمانی و پزشکی در ایتالیا

آیا ایتالیا خدمات درمانی و پزشکی همگانی و رایگان دارد؟ بله، اینطور است و سیستم بهداشت عمومی آن یکی از بهترین ها در جهان است، چرا که تقریباً تمام هزینه های بیمار پوشش داده می شود و بیمار می تواند با کمترین هزینه ممکن تحت درمان قرار گیرد. با این حال، امکانات درمانی و پزشکی در ایتالیا بسته به مناطق مختلف و خاص از نظر کیفیت متفاوت است. در حالت کلی، نگرانی هایی در مورد شلوغی بیمارستان ها و زمان انتظار طولانی در مراکز عمومی وجود دارد، اما به طور کلی سیستم خدمات درمانی ایتالیا بسیار کارآمد و مقرون به صرفه است و بیماران را در اسرع وقت مداوا می کند. سیستم بیمه درمانی خصوصی ایتالیا به اندازه سایر کشورها استاندارد نیست. اولاً برای افراد واجد شرایط که بیمه خصوصوی دریافت کرده اند نمی توانند از سیستم دولتی انصراف دهند. ثانیاً، حق بیمه پزشکی خصوصی در ایتالیا نسبتا بالاست و هزینه های درمان آن نسبت به بیمه‌ عمومی برای افراد زیاد است و هرکسی از پس آن برنمی آید.

بنابراین اکثر ایتالیایی ها ترجیح می دهند در سیستم خدمات درمانی عمومی این کشور که رایگان است باقی بمانند. بیمه درمانی خصوصی در ایتالیا را می توان به دو دسته تقسیم کرد. اولین مورد بیمه شرکت است، همانطور که از نام آن پیداست این بیمه خصوصی است و توسط شرکت ها پرداخت می شود. به طوری که کارمندان و (گاهی) خانواده های آنها را پوشش می دهد. در ایتالیا، بیمه درمانی خصوصی گهگاه توسط کارفرمایان به عنوان پاداش شغلی ارائه می شود. نوع دوم بیمه سلامت خصوصی بیمه غیرشرکتی است. این نوع بیمه توسط سازمان های انتفاعی یا غیرانتفاعی ارائه می شود و می تواند فردی یا جمعی باشد. 

البته، افراد غیر ایتالیایی نیز ممکن است بیمه درمانی بین المللی را خریداری کنند که در کشور خود قبل از مهاجرت به ایتالیا خریداری شده است. مانند بسیاری از کشورها، مزیت عمده بیمه درمانی خصوصی در ایتالیا این است که بیماران زمان انتظار کوتاه تری برای مراجعه به مراکز پزشکی دارند و می توانند از درمان در مراکز امن و راحت مطمئن باشند. پزشکان و پرستارانی که در مراکز خصوصی کار می کنند نیز بیشتر انگلیسی صحبت می کنند و در حوزه کاری خود از تخصص کافی و لازم برخوردار هستند. همه شهروندان ایتالیایی می توانند از سیستم خدمات درمانی عمومی ایتالیا بهره مند شوند. شهروندان اتحادیه اروپا نیز می توانند در صورت داشتن کارت بیمه سلامت اروپا ( EHIC ) به خدمات SSN دسترسی داشته باشند. این کارت برای شهروندان اتحادیه اروپا در کشورهای خود صادر می شود و به آنها امکان می دهد بدون هیچ هزینه ای در سایر کشورهای اتحادیه اروپا مزایا دریافت کنند. با این حال، اگر آنها بیش از سه ماه در ایتالیا بمانند، باید نزد پزشک خانواده خود ثبت نام کنند.

افرادی که به تازگی به ایتالیا نقل مکان کرده اند، از جمله مهاجران و بازنشستگان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا واجد شرایط سیستم بهداشت عمومی ایتالیا نیستند. ابتدا باید وضعیت اقامت خود را نهایی کنند و سپس برای پوشش درخواست دهند. 

مهاجران باید قبل از درخواست کارت بیمه درمانی ایتالیایی که “tessera sanitaria” نامیده می شود، وضعیت اقامت خود را نهایی کنند و دارای کارت شناسایی ایتالیایی باشند. در سیستم خدمات درمانی و پزشکی عمومی ایتالیا، بیماران ممکن است با چالش هایی روبرو شوند که ناشی از تعداد زیاد بیمارانی است که نیاز به درمان دارند. به طوری که مطب پزشکان عمومی با وجود مراجعین زیاد بسیار شلوغ بوده و مراجعین باید مدت زیادی را منتظر بمانند تا طی نوبت دهی بتوانند نزد پزشک بروند. کسانی که تازه وارد سیستم خدمات درمانی و پزشکی ایتالیا شده اند، در اغلب مواقع می دانند باید نزد یک پزشک عمومی در سازمان بهداشت محلی خود ثبت نام کنند و نمی توانند آزادانه بین پزشکان رفت و آمد کنند. این امر ممکن است آن ها را متعجب کند و محدود کننده به نظر برسد.

شرایط سنی پذیرش رشته پزشکی ایتالیا

برای کسی پوشیده نیست که ایتالیا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان است. ایتالیا دارای تعدادی از بهترین دانشکده های پزشکی در اروپا است. دانشگاه های پزشکی باکیفیت در ایتالیا محبوبیت زیادی در بین افراد دارند و با وجود استفاده از بهترین و مدرن ترین روش های فناوری روز به روز محبوبیت آن ها بین دانشجویان بیشتر می شود و آن ها را برای تحصیل دذ این دانشگاه ها سوق می دهد. MBBS در ایتالیا به دلیل داشتن اصول آموزشی بالا با استراتژی های پیشرفته و پیچیده و متدولوژی های منطقی، در زمینه ارائه آموزش عالی پزشکی شهرت بسیار خوبی دارد. لحظه ای که تصمیم می گیرید در خارج از کشور در رشته پزشکی تحصیل کنید، می دانید که برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت باید در طول روز ساعاتی را به مطالعه بپردازید. با این حال، تمام تلاش شما در نهایت ارزش موفقیت را خواهد داشت، چرا که پزشکی یکی از اصیل ترین و با ارزش ترین حرفه های جهان است. درخواست تحصیل برای دانشکده پزشکی کاری نیست که شما آن را سطحی انجام دهید. شما باید دانشکده پزشکی خود را عاقلانه انتخاب کنید تا بتوانید از مطالب ارائه شده توسط اساتید بیشتر و مفیدترین استفاده را ببرید.

ایتالیا از کشورهایی است که بیشترین پذیرش دانشجوی بین‌المللی را دارد و به دلیل اعتبار بسیار بالا و کیفیت بالای آموزش دانشگاه‌های پزشکی متقاضیان فراوانی دارد. یکی از نکات مهم برای مهاجرت تحصیلی شرایط سنی می‌باشد. شرایط سنی پذیرش رشته پزشکی در ایتالیا به صورت رسمی در هیچ کدام از سایت‌های مربوطه مانند سایت دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا ذکر نشده است. البته می‌توانید وارد سایت دانشگاه مورد نظر خود شوید و در صورت وجود شرایط سنی در مقاطع گوناگون به مطالعه آن بپردازید و اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین باید شما برای اپلای کردن رشته‌های پزشکی در این کشور و حتی دیگر کشورها مدرک دیپلم را اخذ کرده باشید که در سن 17 سالگی اتفاق می‌افتد و از این سن می‌توانید برای پذیرش در معتبرترین دانشگاه های‌پزشکی ایتالیا درخواست دهید. 17 سالگی را می‌توانیم به عنوان حداقل سن ورود به دانشگاه های پزشکی ایتالیا در نظر بگیریم که سن بسیار مناسبی نیز می‌باشد.

هنگام اخذ ویزا تحصیلی مدارک مورد نظر شما برای پذیرش در دانشگاه مورد بررسی واقع می‌شوند و مطابق با سایر شرایط می‌توانید ویزای خود را دریافت نمایید. بسیاری از افراد هستند که در سن بالاتر از 30 برای تحصیل در این کشور درخواست می‌دهند و به قولی می‌توان گفت سن محدویت ندارد. البته شرایط سنی در هر کدام از مقاطع تحصیلی می‌تواند متفاوت باشد و سن متقاضی باید با مقطعی که قصد تحصیل در آن دارد متناسب باشد. هر چه میزان تناسب سن متقاضی با مقطع آن کمتر باشد شانس دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش در دانشگاه پایین می‌آید که در این صورت بهتر است زودتر اقدام کنید. البته برای افرادی که دارای سوابق تحصلیی درخشان یا رزومه کاری قابل توجه هستند می‌توانند محدودیت سنی را کمرنگ کنند و توجه سفارت ایتالیا برای اخذ ویزای تحصیلی را افزایش دهند. البته پیشنهاد می‌شود در سن مناسب وارد رشته پزشکی شوید چرا که تحصیل در آن حدود 10 سال زمان نیاز دارد و بعد از مشغول شدن در این حرفه بهتر است که حوصله و روحیات لازم را داشته باشید. با تمام این تفاسیر باید گفت که دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا توجهی به محدودیت سنی ندارند و نگرانی جدی در این رابطه وجود ندارد.

این مطلب ادامه دارد...

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ویزای ایتالیا

·       ویزای شینگن

·       ویزای شینگن ایتالیا

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون ناتی

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون GRE

·       آزمون دولینگو