سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

شرایط دریافت ویزای پزشکی در ایتالیا

در ادامه مطلب ویزای پزشکی ایتالیا باید بدانید که...

شرایط دریافت ویزای پزشکی در ایتالیا

در مورد شرایط دریافت ویزای پزشکی در ایتالیا باید گفت که بسیاری از افراد بیمار با وجود بیماری های خاص خاص خود در سراسر جهان تمایل دارند تا از خدمات درمانی سایر کشور ها از جمله ایتالیا برای رسیدن به اهداف سلامت محور خود استفاده کنند. بنابراین باید ویزا و مجوز ورود به کشور ایتالیا را به دست آورند که قطعاً کاری بس دشوار خواهد بود ولی در صورتی که تمامی شرایط اخذ ویزا پزشکی را داشته باشند می توانند در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنند.

کشور ایتالیا از جمله کشور هایی است که به دلیل داشتن پزشکان حاذق و نیز امکانات و خدمات درمانی فوق العاده مورد توجه بیماران سراسر جهان قرار گرفته است. همواره بیماران برای کسب مجوز و ویزای پزشکی این کشور باید شرایط دریافت آن را داشته باشد که ما در این بخش به تشریح آن می پردازیم تا شما با این شرایط آشنا شده و از وجود آن به خوبی مطلع شوید. در سراسر جهان ویزای پزشکی به دلیل عدم وجود یک سری امکانات درمانی خاص و یا نبود متخصص حاذق و ماهر ارائه می گردد که طول مدت این ویزا می تواند از یک ماه تا سه ماه متغیر باشد و در صورت لزوم نیز می توان آن را به مدت 20 روز تمدید نمود.

شرایط مهاجرت شغلی

 از مهم ترین شرایط دریافت ویزای پزشکی در ایتالیا می ‌توان به دریافت دعوت نامه از پزشک یا مرکز درمانی مورد نظر اشاره کرد که باعث اثبات عدم روند درمان کامل در این کشور می شود. ناگفته نماند که ویزای پزشکی به دو صورت ارائه می گردد که صورت عادی آن با ارائه مدرک مورد نیاز از سوی بیمار یا وکیل قانونی او به سفارت ایتالیا انجام می شود که حتماً باید فرد حضور داشته باشد و صورت دیگر اخذ ویزای پزشکی الکترونیکی است که در آن بیمار به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه در کمترین زمان آن را دریافت می کند.

همچنین باید گفت که معمولاً سفارت ایتالیا برای بیمارانی که در شرایط حاد به سر می ‌برند در کمترین زمان ممکن ویزا صادر می کند تا بتواند به حفظ جان و سلامت وی کمک نماید که معمولاً شامل بیماران قلبی و عروقی، پیوندی، مغز و اعصاب، سرطان و غیره می باشد که باید در بیمارستان خصوصی به ادامه درمان خود بپردازند. از دیگر شرایط دریافت ویزای پزشکی در ایتالیا تضمین پرداخت هزینه های درمانی در این کشور است که باید به اثبات سفارت ایتالیا در ایران برسد برای امر می توانید هزینه درمان را به حساب پزشک معالج یا کلینیک و بیمارستان مد نظر خود پرداخت نموده و رسید آن را ارائه کنید و یا از بیمه مسافرتی استفاده نموده که تمام روز های حضور شما را در این کشور پوشش می دهد.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

 همچنین می توانید اسناد ملکی خود را ارائه کنید و کپی ترجمه شده آن به زبان انگلیسی را به سفارت ایتالیا تحویل دهید. لازم به ذکر و یادآوری است که مدت زمان دریافت ویزا مشخص نبوده و بسته به ارائه مدارک شما به صورت ترجمه شده به سفارت و کنسولگری ایتالیا در ایران می‌ تواند متغیر باشد. همچنین بهتر است بدانید که با اخذ ویزای پزشکی در ایتالیا این امکان برای همراه شما فراهم می شود تا برای وی نیز ویزا صادر شود.

البته به یاد داشته باشید که شرایط دریافت ویزا های پزشکی نیز با توجه به کشور ارائه کننده خدمات متفاوت است که قطعاً کشور پیشرفته مثل ایتالیا نیز سعی نموده تا بر اساس ضوابط و قوانین کشور خود آن را ارائه نمایند شما برای تمدید ویزای پزشکی ایتالیا حداکثر می توانید دو برابر مدت زمان این ویزا یعنی 6 ماه را در این کشور اقامت موقت داشته باشید.

کیفیت خدمات اورژانسی در ایتالیا

خدمات اورژانسی یا همان فوریت های پزشکی نقش اساسی و مهمی در ارائه خدمات بهداشت با کیفیت برتر را به افراد و بیماران مختلف ایفا می کند چرا که جزء اولین کسانی هستند که در مواقع اضطراری در صحنه حاضر می شوند. بین سالهای 2013 تا 2017 میلادی آنچه که از داده های ریجستری شده اورژانسی ایتالیا استخراج شد، این بود که بیشترین خدمات ارائه شده از سوی این مرکز شامل اطلاعات تماس و اعزام آمبولانس و نیز نیروی متخصص در این زمینه بوده است که بیشتر متقاضیان از ارائه خدمات آنها کاملاً رضایت داشته اند.

 آنچه که از این داده ها به دست آمد این بود که بیشتر خدمات اورژانسی شامل حال هموطنان ایتالیایی شد هر چند که بیماران خارجی نیز از آنان تقاضای کمک کرده بودند و نیروهای اورژانس سعی نموده تا تمام خدمات ارائه شده در حد مطلوب و با کیفیت بالا باشد. البته ناگفته نماند کسانی که تقاضای خدمات اورژانسی کرده بودند با شماره 118 در این کشور ارتباط گرفته بودند و همچنین از شماره 112 به خدمات پزشکی اروپایی توانسته بودند متصل و تقاضای حاضر شدن نیرو پزشکی نمایند. لازم است بدانید که دریافت خدمات اورژانسی در ایتالیا از منطقه ای به منطقه دیگر کاملاً متفاوت است هرچند استاندارد های اولیه کاملاً یکسانی را ارائه می کنند و دریافت این خدمات کاملاً رایگان می باشد.

خدمات شرکت مهاجرتی هومان ویزا

خدمات اورژانس در ایتالیا به صورت زمینی و هوایی انجام می ‌شود که استفاده از هلیکوپتر های اختصاصی به روند دریافت خدمات اورژانسی سرعت می بخشد. نیروهای تخصصی بخش اورژانس به محل ارائه خدمات اعزام می شوند. معمولاً شامل یک پزشک متخصص اورژانس یا بیهوشی و یک پرستار مراقبت های ویژه است که اجازه انجام برخی از روش های Als  را دارند. شایان ذکر است در قسمت اورژانس هوایی علاوه بر این دو نیرو، یک متخصص نجات و یک پرستار مراقبت های ویژه دیگر حضور دارند که به ارائه خدمات تخصصی و غیر تخصصی می ‌پردازند.

همواره عدم وجود یک سیستم سازماندهی شده که قادر به مقابله با وضعیت های اورژانسی بیرون از محیط بیمارستان را نداشته باشد، منجر به خطر افتادن جان فرد متقاضی کمک می گردد که قطعاً افرادی که در جهت دنبال کردن پروسه درمان خود به کشور ایتالیا می‌ روند را نیز در بر می ‌گیرد و می‌تواند به پیامد های نامطلوب و ناخوشایندی ختم شود.

 در واقع واکنش سریع عوامل اورژانس در این کشور می ‌تواند در حفظ جان بیماران خاص کمک شایانی کند که البته این امر در کسب رتبه برتر برای جذب بیماران خارجی تاثیر گذار است. همچنین باید بدانید که خدمات مرکز اورژانس ایتالیا به خارج از بیمارستان ختم نمی شود بلکه تا زمانی که علائم حیاتی بیمار ثابت بماند در کنار بیمار خواهند ماند.

همان طور که گفته شد ارائه خدمات در ایتالیا از منطقه ای به منطقه دیگر و از استانی به استان دیگر متفاوت است و مدیریت متنوع دارد بنابراین کیفیت ارائه خدمات آن نیز به طور گسترده ای فرق دارد. همواره بیماران متقاضی کسب ویزای پزشکی می توانند از سیستم درمانی خصوصی استفاده کنند که از کیفیت مراقبتی و درمانی بهتری برخوردار هستند، هرچند که باید هزینه بیشتری را بپردازند. البته در مورد هزینه های پرداختی باید گفت که تعیین و مشخص شدن میزان هزینه بر اساس سیستم مالیات بر ارزش افزوده منطقه نیز متفاوت است.

باید اظهار داشت که انتخاب نوع درمان، مرکز کلینیک درمانی و بیمارستان، مکان اقامت و سایر موارد به انتخاب خود فرد صورت می گیرد که می تواند از کمترین میزان پرداخت هزینه برخوردار شود. همچنین هزینه های جانبی همچون هزینه های همراه بیمار می تواند در گرو ویزای پزشکی بیمار کمتر باشد و مقرون به صرفه تر است.

اعتبار ویزای پزشکی ایتالیا

همواره ایتالیا یکی از کشورهایی است که بهترین دانشگاه های پزشکی در آن وجود داشته که اخذ مدرک از این دانشگاه ‌ها یکی از معتبرترین مدارک پزشکی در دنیا می باشد. در ضمن به دلیل اینکه دوره های پزشکی در ایتالیا نسبت به کشورهای دیگر مانند آمریکا و کانادا ارزان تر و به صرفه تر بوده بسیاری برای طی کردن این دوره ها به کشور کانادا آمده و در آنجا دوره خود را به اتمام می رساند.

در واقع ویزای پزشکی به افرادی داده می‌ شود که قصد درمان یا اهدای عضو در کشور ایتالیا را داشته باشند ناگفته نماند که مدت زمان اعتبار این ویزا بین 30 تا 90 روز بوده و با در نظر گرفتن دوره درمانی می توان این اعتبار را تمدید کرد که به آن ویزای ملی گفته می شود و با توجه به دوره درمان می توان به صورت کوتاه مدت در این کشور اقامت داشت. همچنین برای اخذ این ویزا باید یکی از طرف یکی از پزشکان خارج از کشور دعوت نامه داشته یا اینکه از یک بیمارستان خصوصی در کشور خود نامه درمانی دریافت کنید.

در حال حاضر ویزای پزشکی را می توان به دو صورت عادی و الکترونیکی دریافت کرد که در صورت عادی به این گونه است که باید فرد بیمار یا همراه او شخصا در سفارت حضور پیدا کرده و در روش الکتریکی که بسیار راحت تر بوده می توان به صورت غیر حضوری درخواست ویزا داد.

برای دریافت ویزای پزشکی مدارکی مانند: پاسپورت امضاء شده با حداقل 3 ماه اعتبار، اصل و ترجمه رسمی شناسنامه، فرم امضاء شده درخواست ویزای پزشکی و…

ویزاها در چند دسته قرار می گیرند که هر کدام برای انجام کاری بوده مانند ویزای گردشگری، ویزای تحصیل، ویزای پزشکی که نسبت به ویزا های دیگر بلند مدت تر می باشد و با توجه به کشوری که قصد دریافت ویزای آن را دارید می توانید این ویزا را تمدید کرده که در بعضی کشورها تا یک سال و در بعضی کشورها تا 3 سال صورت می پذیرد. همچنین افرادی که قصد دریافت ویزای پزشکی و درمانی ایتالیا را دارند برای اینکه هزینه‌ های کمتری را پرداخت کنند توانسته بعد از دریافت ویزا، در بیمه دولتی این کشور نام نویسی کنند.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ناگفته نماند که هزینه‌ های درمانی در ایتالیا با توجه به عواملی مانند سن بیمار، نوع ویزا و غیره متفاوت بوده و همچنین افراد باید توجه داشته باشند در صورتی که ویزای آنها رد شود هزینه هایی را که پرداخت کرده به آنها بازگردانده نمی‌ شود.

ویزای پزشکی فقط برای کشور مورد نظر شما صادر شده و می توانید فقط به آن کشور رفت و آمد داشت و در آنجا اقامت کرد همچنین در ویزا های پزشکی و درمانی شخص همراه بیمار نیز می تواند درخواست ویزا بدهد. همچنین بیمارانی که دارای بیماری‌ های حاد مانند پیوند اعضا، مغز و اعصاب، سرطان و غیره هستند می توانند برای گرفتن ویزای پزشکی اقدام کرده که نسبت به بیماران دیگر در اولویت می باشند و سریعتر ویزا به آنها تعلق می گیرد. ناگفته نماند که ویزای پزشکی برای کشورهایی که از لحاظ درمانی و بهداشتی امکانات بالایی داشته مانند آمریکا، استرالیا، کشورهای حوزه شینگن و غیره صادر می شود و با توجه به نوع کشور انتخابی مدارک و هزینه های اخذ ویزا متفاوت است.

هزینه ویزای پزشکی تقریبا 60 یورو بوده که باید این هزینه را به صورت نقد در سفارت پرداخت کنید برای دریافت ویزای درمانی ایتالیا باید مراحل سفت و سختی را پشت سر گذاشته و تمامی این مراحل باید از سمت دولت و سفارت تایید شود تا شما بتوانید ویزای پزشکی خود را دریافت نمایید و از بین ویزا های موجود، ویزای درمانی یکی از پرکاربردترین آنها بوده زیرا از این طریق می توان مدت زمان بیشتری را در این کشور اقامت داشت.

این مطلب ادامه دارد..

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ویزای ایتالیا

·       ویزای شینگن

·       ویزای شینگن ایتالیا

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون ناتی

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون GRE

·       آزمون دولینگو