سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

شرکت ها و موسسات کاریابی در ایتالیا

شرکت مهاجرتی هومان

هر سوالی درباره مهاجرت شغلی، اخذ ویزا، اقامت و خدمات مهاجرتی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری تا متخصصین ما رایگان بهت مشاوره تلفنی ، آنلاین یا حضوری بدن

درباره اهمیت ویزای ایتالیا برای ایرانیان

یکی از مزایای ویزای شینگن ایتالیا نحوه آماده سازی مدارک است، باتوجه به مدارک عمومی که برای اخذ انواع ویزا لازم است داشتن گردش مالی، تعداد تراکنشات حساب بدون درنظر گرفتن مبالغ آن و میزانی از تمکن مالی برای اخذ ویزای ایتالیا نیاز است.

همچنین برای ورود به ایتالیا مسافران نیازی به داشتن و ارائه کارت واکسن، تست منفی  PCRیا قرنطینه اجباری ندارند. بهتر است بدانید پاسپورت ایتالیا یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین پاسپورت های جهان است که به دارندگان این امکان را می دهد تا بدون ویزا یا با درخواست ویزای کوتاه مدت به بیش از 120 کشور سفر کنند. در سال 2023پاسپورت ایتالیا رتبه 2 جهان را دریافت کرد. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط و مشـاوره باشید.

حوزه شینگن یا منطقه شینگن Schengen Area

متشکل از 27 کشور اروپایی است. پیمان شینگن توافق نامه‌ای است بین کشور‌های عضو این اتحادیه که این کشورها با امضای آن و با ایجاد یک ویزای واحد محدودیت تردد و معامله را بین مرزهای خود برداشته اند. به کمک این معاهده کشور‌های عضو توانسته اند علاوه بر گسترش فعالیت های خود در حوزه توریستی، در افزایش امنیت مرزهای زمینی، دریایی و هوایی، یکپارچه سازی اقدامات پلیس و مجرمان، همسانی حریم خصوصی اطلاعات با یکدیگر همکاری داشته باشند.

پیمان شینگن در سال 1985 بین پنج کشور هلند، آلمان، بلژیک، فرانسه و لوکزامبورگ به امضا رسید و به مرور بعدها 21 کشوردیگر به این معاهده پیوستند.

کشورهای عضو شینگن

 آلمان ، فرانسه، ایتالیا ، لهستان، لتونی، مالت ، دانمارک ، فنلاند ، رومانی ، هلند ، بلژیک ، یونان، جمهوری چک ، استونی، جمهوری ایرلند، اسلواکی ،اسپانیا ، لیتوانی ، پرتغال ، سوئد ، مجارستان ، اتریش ، بلغارستان ، قبرس ، کرواسی ، اسلوونی ، لوکزامبورگ

 ویزای شینگن دارای چهار نوع اصلی است :A – B – C – D – LTV

جهت کسب اطلاعات به روز از اخبار مهاجرت با ویزای شینگن می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

درباره کشور ایتالیا

جمهوری ایتالیا کشوری در اروپای جنوبی و پایتخت آن، شهر رم است و یکی از بزرگترین اقتصادهای بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. ایتالیا با کشورهای تریش، سوئیس، فرانسه، اسلوانی، همسایه است. جهت کسب اطلاعات به روز و آخرین اخبار مربوط به مهاجرت به ایتالیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

انواع ویزای ایتالیا

باتوجه به اینکه ایتالیا یکی از کشورهای حوزه شینگن است، ویزای شینگن را در چهار نوع A،B،C  و D صادر می کند . به ویزای نوع A ،B  ویزای ترانزیت ، به ویزای نوع C  ویزای توریستی ایتالیا و به نوع D ویزای ملی ایتالیا گفته می شود.

متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا با توجه به اهداف مهاجرتی خود به این کشور باید ویزای مورد نظرشان را درخواست و با درنظر گرفتن نوع ویزا، شرایط و مدارک لازم (با دعوتنامه ایتالیا یا بدون دعوتنامه ، به صورت جاب آفر و شغلی …) را برای ارائه به کنسولگری آماده و تهیه نمایند، تا در صورت تکمیل مدارک و واجد شرایط بودن، برای آنها ویزای ایتالیا صادر شود.

انواع ویزای ایتالیا شامل:

ویزای توریستی با دعوتنامه ، ویزای تحصیلی ایتالیا، ویزای کاری، و گلدن ویزای ایتالیا ، ویزای تحقیقاتی، ویزای ترانزیت، ویزای تجاری ایتالیا، ویزای خود حمایتی ایتالیا، ویزای همراه ایتالیا (ویزای الحاق) ، ویزای بازنشستگی، ویزای پزشکی، ویزای سرمایه گذاری ، ویزای دیدار با خانواده ، ویزای توریستی ایتالیا بدون دعوتنامه …

ویزای تضمینی ایتالیا

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند ابتدا باید درباره شرایط زندگی در ایتالیا اطلاعات کامل و کافی داشته باشند تا بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب و برای اقامت ایتالیا و نیز دریافت کارت پرمیسو اقدام نمایند تا بتوانند بدون ریجکتی ویزای ایتالیا در کوتاه ترین زمان با صرف هزینه مناسب و کمترین ریسک برای مهاجرت به این کشور گام بردارند ، در این راستا توصیه ما به متقاضیان مهاجرت جهت دریافت تابعیت و شهروندی ایتالیا بهره مندی از مشاوره های رایگان از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا و اطلاع از به روزترین اخبار مهاجرت ایتالیا است!

درباره ویزای کار ایتالیا

افرادی که قصد مهاجرت شغلی به کشور ایتالیا را دارند باید برای اقامت و دریافت مجوز کار در این کشور ویزای کاری ایتالیا را دریافت کنند، ویزای کاری ایتالیا با توجه به شرایط و تخصص متقاضی دارای انواع مختلفی است. هر یک از انواع ویزای کاری ایتالیا دارای مدت اقامت مشخصی است که متقاضی می تواند تا پایان مدت اعتبار ویزای کاری در این کشور به طور قانونی اقامت کرده و مشغول به کار باشد و در صورت پایان اعتبار ویزای کاری دارنده ی آن باید خاک این کشور را ترک کند و یا ویزای کاری خود را تمدید نماید.

برای کسب ویزای کار ایتالیا، باید به موارد زیر توجه کنید:

1- پیدا کردن کار: برای کسب ویزای کار ایتالیا، شما باید ابتدا یک پیشنهاد کار از یک کارفرما یا شرکت موجود در ایتالیا دریافت کنید.

2- ارائه مدارک: پس از پیدا کردن پیشنهاد کار، شما باید مدارک لازم را ارائه دهید. این شامل مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، رزومه و تجربیات کاری شما می شود.

3- مجوز کار: پس از ارسال مدارک، کارفرما باید مجوز کار شما را از وزارت کار و امور اجتماعی ایتالیا درخواست کند.

4- پرداخت هزینه: برای دریافت ویزای کار ایتالیا، شما باید هزینه های مربوطه را پرداخت کنید.

5- مصاحبه: بعد از ارائه مدارک و پرداخت هزینه، شما باید در یک مصاحبه با مقامات ایتالیایی شرکت کنید تا صحت و سقم مدارک و اطلاعات شما بررسی شود.

6- دریافت ویزا: پس از گذراندن مصاحبه و تأیید صحت مدارک، شما می توانید ویزای کار ایتالیا را دریافت کنید.

انواع ویزای کاری ایتالیا

1 – ویزای کار موقت: این ویزا برای افرادی منظور شده است که به مدت کوتاهی برای کار در ایتالیا قصد اقامت دارند و کی خواهند برای کار به مدت کمتر از 90 روز در ایتالیا باشند.

2- ویزای کار بلندمدت: این ویزا برای افرادی است که برای مدت طولانی تر به ایتالیا می‌روند و برای کار به مدت بیشتر از 90 روز در ایتالیا باشند.

3- ویزای کار برای کارآموزی: این ویزا برای افرادی است که می خواهند به عنوان کارآموز وارد ایتالیا شوند.

4- ویزای کار برای کارمندان شرکت‌های چند ملیتی: این ویزا برای کارمندان شرکت‌های بین‌المللی است که به ایتالیا می‌روند و برای شرکت‌های خارجی کار می‌کنند.

5- ویزای کار برای کارآفرینی: این ویزا برای افرادی است که می‌خواهند به عنوان کارآفرین در ایتالیا کار کنند و کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

6- ویزای کار برای محققان: این ویزا برای محققان و افرادی است که می‌خواهند در زمینه تحقیقات و دانشگاهی در ایتالیا کار کنند.

7- ویزای تعطیلات کاری ایتالیا: ویزای تعطیلات کاری ایتالیا به انگلیسی ” workation visa” نامیده می‌شود و برای افرادی است که می‌خواهند هم زمان با کار، تعطیلات خود را در ایتالیا سپری کنند.

برای دریافت این ویزا، باید در ابتدا یک شرکت یا استارتاپ ایتالیایی پیدا کنید که به شما اجازه کار از راه دور داده و به شما اجازه دهد تا در ایتالیا به عنوان توریست کاری را انجام دهید. سپس باید مدارک لازم را ارائه کنید، از جمله گذرنامه، بیمه سلامت، تأیید مالی و درخواست ویزای تعطیلات کاری.

با دریافت این ویزا، شما می‌توانید برای 90 روز همزمان با کار و تعطیلات خود در ایتالیا باشید. این ویزا قابل تمدید نیست و بعد از پایان مدت آن، باید از ایتالیا خارج شوید.

8- ویزای تحقیقات علمی ایتالیا: ویزای تحقیقات علمی ایتالیا، به انگلیسی “research visa” یا “scientific visa ” نامیده می‌شود و برای افرادی است که به عنوان تحقیق‌کننده در زمینه‌های علمی به ایتالیا می‌روند. برای دریافت این ویزا، باید ابتدا با یک دانشگاه، مرکز تحقیقاتی یا سازمان علمی در ایتالیا تماس بگیرید و یک پیشنهاد تحقیق دریافت کنید.

سپس باید مدارک لازم را ارائه کنید، از جمله گذرنامه، مدارک تحصیلی، رزومه و تجربیات کاری، پیشنهاد تحقیق، تأیید مالی و درخواست ویزای تحقیقات علمی.

با دریافت این ویزا، شما می‌توانید برای مدتی در ایتالیا باشید و به تحقیقات خود در دانشگاه یا مرکز تحقیقاتی ادامه دهید. با گذراندن مدت زمان مورد نظر، این ویزا قابل تمدید است.

9- ویزای استخدامی با حقوق در ایتالیا : ویزای استخدامی با حقوق در ایتالیا به انگلیسی “employment visa” یا “work visa ” نامیده می‌شود و برای افرادی است که به دنبال کار در ایتالیا با حقوق هستند. برای دریافت این ویزا، باید ابتدا یک شرکت یا کارفرمای ایتالیایی پیدا کنید که به شما پیشنهاد شغل داده و حقوق شما را تأیید کند. سپس باید مدارک لازم را ارائه کنید، از جمله گذرنامه، رزومه و تجربیات کاری، تأیید مالی، پیشنهاد شغل با حقوق و درخواست ویزای استخدامی با حقوق. اگر به دنبال کار با حقوق مناسب در ایتالیا هستید، ویزای استخدامی با حقوق می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

10- ویزای کار فصلی در ایتالیا: ویزای کار فصلی در ایتالیا به انگلیسی “seasonal work visa ” نامیده می‌شود و برای افرادی است که به دنبال کار در بخش‌هایی مانند گردشگری، کشاورزی و مرتبط با فصل‌های خاصی هستند.

برای دریافت این ویزا، باید ابتدا یک کارفرمای ایتالیایی پیدا کنید که به دنبال کارکنان فصلی باشد و به شما پیشنهاد شغل دهد. سپس باید مدارک لازم را ارائه کنید، از جمله گذرنامه، رزومه و تجربیات کاری، تأیید مالی، پیشنهاد شغل فصلی و درخواست ویزای کار فصلی.

ویزای کار فصلی طولانی مدت: نیروی کار خارجی با اخذ ویزای کار فصلی طولانی مدت می‌ تواند دو سال در ایتالیا در فعالیت‌ های فصلی کار کند.

با دریافت این ویزا، شما می‌توانید به عنوان کارمند فصلی در شرکت یا سازمانی که به شما پیشنهاد شغل داده، شروع به کار نمایید.

11- ویزای خوداشتغالی در ایتالیا: ویزای خوداشغالی در ایتالیا به انگلیسی “self-employment visa” یا “entrepreneur visa ” نامیده می‌شود و برای افرادی است که به دنبال شروع کسب و کار خود در ایتالیا هستند.

انواع ویزای خوداشتغالی در ایتالیا عبارتند از:

ویزای خوداشتغالی برای افرادی که به دنبال شروع کسب و کار خود در ایتالیا هستند و برای دریافت این ویزا، باید یک طرح کسب و کار دقیق و جزئیات مالی مربوط به آن ارائه شود. همچنین ویزای خوداشتغالی برای افرادی که می‌خواهند به عنوان مستقل در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT  فعالیت کنند، مناسب است. برای دریافت این ویزا، باید یک طرح کسب و کار مربوط به ICT ارائه شود.

12- ویزای جستجوی کار ایتالیا : ویزای جستجوی کار ایتالیا به انگلیسی “job search visa ” نامیده می‌شود و برای افرادی است که به دنبال کار در ایتالیا هستند ولی هنوز پیشنهاد شغلی دریافت نکرده‌اند. برای دریافت این ویزا، باید ابتدا یک درخواست جستجوی کار را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارائه کنید. در این درخواست باید توضیح دهید که به دنبال کار در چه حوزه‌ای هستید و چه مدت زمانی برای جستجوی کار در ایتالیا قصد دارید بمانید. سپس باید مدارک لازم را ارائه کنید، از جمله گذرنامه، رزومه و تجربیات کاری، تأیید مالی و درخواست ویزای جستجوی کار. با دریافت این ویزا، شما می‌توانید برای مدت محدودی در ایتالیا باشید و به جستجوی کار در حوزه‌های مختلف بپردازید.

13- ویزای جاب سیکر ایتالیا: ویزای جاب سیکر ایتالیا به انگلیسی “jobseeker visa ” نامیده می‌شود و برای افرادی است که به دنبال کار در ایتالیا هستند و از خارج این کشور به آنجا می‌روند. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا برای 6 ماه در ایتالیا باشید و در این مدت به جستجوی کار در ایتالیا بپردازید.

برای دریافت این ویزا، باید ابتدا یک درخواست جاب سیکر را به سفارت یا کنسولگری ایتالیا ارائه کنید. با دریافت این ویزا، شما می‌توانید برای مدت 6 ماه در ایتالیا باشید و به جستجوی کار در حوزه‌های مختلف بپردازید. در صورتی که در این مدت پیشنهاد شغلی دریافت کردید، می‌توانید به یکی از ویزاهای کار مانند ویزای استخدامی با حقوق یا ویزای خوداشغالی در ایتالیا تبدیل شوید. با این ویزا شما می‌توانید به طور فعال در جستجوی کار در ایتالیا شرکت کنید و در صورت پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب با حقوق و مزایای خوبی به ایتالیا مهاجرت کنید.

14- ویزای استخدامی با حقوقی: با داشتن ویزای استخدامی با حقوق، کارفرما حمایت مالی از نیروی کار خارجی را برعهده دارد و متقاضی با داشتن قرارداد کاری امضا شده می‌ تواند ویزای استخدامی با حقوق را دریافت کند. متقاضی برای اخذ ویزای استخدامی با حقوق حتماً باید دعوتنامه ‌‌ای از یک کارفرما که دارای شرکت معتبری در کشور ایتالیا است‌، دریافت کرده باشد تا بتواند برای اخذ این ویزا اقدام کند.

15- ویزای تعطیلات کاری: این ویزا برای مدت 12 ماه صادر می ‌شود و دارنده این ویزا به عنوان نیروی کار محلی می ‌تواند مشغول به کار شوند. ویزای تعطیلات کاری، فقط برای شهروندان کشورهای نیوزلند، استرالیا، کره جنوبی و کانادا صادر می شود.

جاب آفر (Job offer) یک نوع دعوت نامه ی کاری یا همان پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای خارجی در کشور مقصد است که برای تکمیل نیروی متخصص و ماهر به کشورهای دیگر اعلام می شود.

در صورتی که متقاضی بخواهد با روش جاب آفر به ایتالیا مهاجرت شغلی نماید، باید پیشنهادهای شغلی از سوی کارفرمایان ایتالیایی را بررسی کند و سوابق کاری، مهارت و تخصص خود را با شغل مورد نظر مقایسه نماید و به این ترتیب شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کند.

معتبرترین سایت ها و موسسات کاریابی در ایتالیا

1- LinkedIn:  یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی حرفه ای دنیا است که در ایتالیا نیز بسیار محبوب است و بسیاری از شرکت ها و شرکت های کاریابی در آن فعالیت می کنند.

2- Indeed: از دیگر سایت های معتبر کاریابی در ایتالیا است که از طریق آن می توانید به فرصت های شغلی جدیدی دست پیدا کنید.

3- Jobrapido:  سایت دیگری که در ایتالیا بسیار معروف است و به عنوان یکی از بهترین سایت های کاریابی در این کشور شناخته می شود.

4- Adecco:  یکی از بزرگترین شرکت های کاریابی در ایتالیا که در پی یافتن بهترین کارمندان برای شرکت های بزرگ و معتبر می باشد.

5- Randstad:  منبع معتبر دیگری که در ایتالیا معروف می باشد و به دنبال یافتن کارمندان برای شرکت های حرفهه ای و شناخته شده است.

6- Manpower:  سایت دیگری که در ایتالیا تاسیس شده و هدفش یافتن کارمندان با تجربه برای شرکت های معتبر در ایتالیا است.

این مطلب ادامه دارد...

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ویزای ایتالیا

·       ویزای شینگن

·       ویزای تجاری ایتالیا

·       ویزای شینگن ایتالیا

·       ویزای تحصیلی ایتالیا

·       ویزای توریستی ایتالیا

·       ویزای سرمایه گذاری ایتالیا

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون ناتی

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون GRE

·       آزمون دولینگو