سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

نمره دهی به آزمون FCE

در ادامه مطلب آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت باید بدانید که ..

نمره ‌دهی به آزمون FCE

نمره دهی به آزمون اف سی ای به این صورت است که برای هر یک از بخش های آزمون یک نمره جداگانه داده می ‌شود و میانگین چهار بخش آزمون، نمره نهایی خواهد بود، که به صورت زیر طبقه بندی می شود:

1- سطح C1: نمره 180 تا 190 (Grade A)

2- سطح B2: نمره 173 تا 179 (Grade B)

3- سطح B2: نمره 172 تا 160 (Grade C)

4- سطح B1: نمره 140 تا 159

برای داوطلبان که در یکی از این 4 سطح، موفق به کسب نمره ی قبولی شده اند مدرک رسمی صادر می شود و برای نمره پایین تر از 140 مدرک صادر نمی شود و فقط نتیجه آزمون به داوطلب اعلام می شود و بهترین نمره در این آزمون نمره 180 تا 190 (سطح A) است و بیشتر دانشگاه ها و مراکز علمی نمره A را برای پذیرش قبول می کنند.

 اعلام نتایج آزمون FCE

داوطلبان می توانند نتایج آزمون کتبی را 4 تا 6 هفته و آزمون کامپیوتری 2 تا 3 هفته پس از برگزاری آزمون به صورت آنلاین مشاهده کنند و از نتایج آزمون مطلع شوند. مدرک آزمون نیز سه هفته پس از اعلام نتایج صادر و برای داوطلبان ارسال خواهد شد.

همچنین اعتبار مدرک آزمون FCE مانند آزمون های CPE و CAE دائمی است و اعتبار آن مادام العمر خواهد بود و گذشت زمان تاثیری در میزان اعتبار این آزمون نخواهد داشت.

اگر برای مهاجرت نیاز به اخذ مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره ی بالا داری و نمیدونی برای شرکت در آزمون از کجا باید شروع کنی، بهتره برای دریافت مشاوره و راهنمایی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و هر سوالی داری بپرسی.

مزایای آزمون OET برای مهاجرت کادر درمان

آزمون زبان انگلیسی OET ویژه مهاجرت کادر درمان

آزمون OET آزمون تخصصی زبان انگلیسی ویژه مشاغل علوم پزشکی و مهاجرت شغلی کادر درمان است، که توسط مرکز آزمون ‌های بین ‌المللی دانشگاه کمبریج برگزار می شود.

افرادی که در مشاغل حوزه سلامت فعالیت می کنند مانند پزشکان، پرستاران، دندانپزشکان و غیره برای مهاجرت کاری به کشورهای انگلیسی زبان و اشتغال در زمینه تخصصی خود باید برای اثبات توانایی زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان در محیط کار در سطح تخصصی، در این آزمون شرکت کنند.

در واقع مدرک آزمون OET یکی از مدارک مهم برای اخذ مجوز کار در حوزه درمان و ویزای کاری کشور مقصد است.

آزمون OET برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی شاغلان کادر درمان در 12 تخصص علوم پزشکی برگزار می ‌شود که عبارتند از:

OET پزشکی، OET دندانپزشکی، OET پا پزشکی، OET کاردرمانی، OET رژیم درمانی، OET اپتومتری (بینایی سنج)، OET رادیوگرافی، OET داروسازی، OET گفتار درمانی، OET پرستاری، OET فیزیوتراپی، OET دامپزشکی.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا
 

ساختار آزمون OET

همان طور که گفته شد بسیاری از آزمون های زبان انلگیسی برای ارزیابی چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش کردن) برگزار می شود و داوطلبان با تقویت این چهار مهارت می توانند با مخاطبان ارتباط برقرار کنند. همچنین مدت زمان انجام این آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه است.

چهار بخش اصلی آزمون OET عبارتند از:

* بخش Listening (شنیداری)

* بخش Reading (درک مطلب)

* بخش Writing (نوشتاری)

* بخش Speaking (گفتاری)

همچنین ساختار آزمون OET برای هر 12 تخصص یکسان است. سوالات آزمون در بخش های درک مطلب و شنیداری برای تمام تخصص ها مشابه است و بخش های گفتاری و نوشتاری برای هر یک از تخصص ها براساس رشته تخصصی داوطلبان جداگانه طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: کدام مراکز در استرالیا آزمون OET را به رسمیت می شناسند؟

آزمون OET مانند آزمون تافل و آیلتس دارای نمره رد یا قبولی نمی ‌باشد، اما اغلب نمره ی قابل قبول از سوی مراکز درمانی و بیمارستان ها حداقل نمره 350 می باشد.

از سال 2018 سیستم نمره دهی جدید، نمره ی آزمون داوطلبان را از 0 تا 500 در پنج سطح مشخص می کند و در سیستم نمره دهی قدیمی نمره آزمون او ای تی به صورت A تا E مشخص می شد.

1- نمره 450 تا 500 (سطح A)

2- نمره 350 تا 440 (سطح B)

3- نمره 200 تا 340 (سطح C)

4- نمره 100 تا 190 (سطح D)

5- نمره 0 تا90 (سطح E)

* نکته: در صورتی که داوطلب نتواند نمره قابل قبول کسب کند، می تواند دوباره در آزمون شرکت کند. همچنین داوطلبان می توانند با مطالعه منابع معتبر آزمون OET، نمره قابل قبول را در آزمون کسب کنند.

این مطلب ادامه دارد..

لینکهای کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون پرومتریک

·       آزمون DHA

·       آزمون GRE

·       آزمون PTE

·       آزمون دولینگو

·       آزمون ناتی