سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ادامه مطلب اهمیت آزمون آیلتس در اپلای

در ادامه مطلب اهمیت آزمون آیلتس در اپلای باید بدانید که...

نمره دهی به آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال به این صورت است که نمره ی هر بخش از آزمون بین صفر تا 9 می ‌باشد و نمره ی کلی با معدل گیری از نمره ی چهار بخش محاسبه می ‌شود. در کارنامه ی آزمون IELTS، نمره ی کلی و نمره ی هر بخش جداگانه درج می ‌شود.

آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال نمره رد یا قبولی ندارند و نتیجه آزمون داوطلبان به صورت نمره از 0 تا 9 مشخص می شود، اما نتایج آزمون آیلتس لایف اسکلیز به صورت نمره ای تعیین نمی شود و نتیجه آزمون داوطلب به صورت رد (Fail) یا قبولی (Pass) اعلام می گردد.

همچنین نتایج آزمون آیلتس دو سال اعتبار دارد و پس از پایان دو سال فاقد اعتبار است و کسانی که متقاضی اپلای تحصیلی هستند برای ارائه مدرک آیلتس باید دوباره در آزمون شرکت کنند.

تضیمن قبولی در آزمون های زبان

ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی

آزمون های آزمایشی آیلتس

برای اینکه داوطلبان آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون آیلتس پیدا کنند، آزمون های آزمایشی در مراکز مختلف برگزار می شود. شرکت در این آزمون ها داوطلبان را با ساختار و نمونه سوالات آزمون اصلی آشنا می کند و موجب کاهش استرس داوطلبان در هنگام شرکت در آزمون آیلتس می شود.

همچنین در برخی کتاب ها مانند کمبریج آیلتس چندین آزمون آورده شده که برای آمادگی در آزمون بسیار کارآمد هستند، چون سوالات واقعی آزمون می باشند.

نمره آیلتس برای اپلای تحصیلی باید چند باشد؟

سوالات این آزمون طبق جدیدترین استانداردهای بین المللی و با توجه به نیازهای علمی دانشگاه ها طراحی می شوند. از این رو مدرک این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها ی معتبر جهان که دروس را به زبان انگلیسی تدریس می کنند، بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین متقاضیان برای اپلای تحصیلی باید مدرک آیلتس با نمره ی قابل قبول از سوی دانشگاه مقصد را ارائه نمایند.

اما به طور کلی سطح 5 نمره متوسط و سطح 6 نمره خوب محسوب می شود و داوطلبان برای اپلای تحصیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های معتبر کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا، استرالیا، نیوزیلند، انگلیسی و… باید موفق به کسب نمره 7 به بالا شوند.

نحوه ثبت نام در آزمون دولینگو

سطح آزمون آیلتس طبق استاندارد CEFR

سطح آزمون آیلتس براساس استاندارد اروپایی CEFR به شرح زیر می باشد:

1- سطح A2: نمره 4.5

2- سطح A2/B1: نمره 5

3- سطح B1: نمره 5.5

4- سطح B1/B2: نمره ی 6

5- سطح B2: نمره ی 6.5

6- سطح B2/C1: نمره 7

7- سطح C1: نمره 8

8- سطح C2: نمره 9

آزمون آیلتس در ایران برگزار می شود؟

آزمون آیلتس (IELTS) برخلاف بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی مانند آزمون ناتی (NATTI)، آزمون پیرسون، آزمون OET و غیره در ایران برگزار می شود. در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران با توجه به تعداد زیاد داوطلبان یکی از مزایای این آزمون بشمار می رود.

آزمون آیلتس در ایران توسط سازمان IDP و موسسات دیگر در شهرهای مختلف مانند تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، اهواز، همدان و غیره برگزار می شود و داوطلبان می توانند با ثبت نام در آزمون و انتخاب مکان و تاریخ مورد نظر در این آزمون شرکت کنند.

نتایج آزمون آیلتس چه وقت اعلام می شود؟

نتایج آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال، 13 روز کاری و نتایج آیلتس لایف اسکیلز 7 روز کاری پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد و داوطلبان می توانند نتیجه ی آزمون را بر روی سایت مرکز برگزاری آزمون مشاهده کنند، همچنین نتیجه ی آزمون برای آنها از طریق پست ارسال خواهد شد و داوطلبان یک کپی از کارنامه ی خود نیز دریافت می کنند، همچنین نتیجه ی آزمون از طریق پیامک و ایمیل نیز اطلاع رسانی خواهد شد. داوطلبان می توانند از مرکز برگزاری آزمون درخواست کنند تا کارنامه آنها را برای 5 دانشگاه، نهاد و یا موسسه به صورت رایگان ارسال کنند و برای درخواست ارسال بیشتر از 5 کارنامه متقاضی باید هزینه ی آن را بپردازد.

برای اینکه بتونی یک مهاجرت تحصیلی موفق رو تجربه کنی، باید بدونی در کدوم آزمون زبان بین المللی شرکت کنی، از این رو کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا شما را برای انتخاب آزمون زبان مناسب راهنمایی می کنند.

بهترین کشورها برای شرکت در آزمون زبان BEC

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی ،پزشکان و کادر درمان، قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در اروپا، امارات… می باشد.

لینکهای کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون پرومتریک

·       آزمون DHA

·       آزمون GRE

·       آزمون PTE

·       آزمون دولینگو

·       آزمون ناتی