سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون یوس ترکیه چیست؟

آزمون یوس ترکیه چیست؟

آزمون YOS برای پذیرش تحصیلی در ترکیه
 هر سوالی درباره نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون های زبان عمومی و تخصصی ویژه مهاجرت تحصیلی و شغلی داری، می تونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیری و درباره تضمین قبولی در آزمون و تسویه پس از قبولی مشاوره بگیری

آزمون یوس ترکیه برای اپلای تحصیلی

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه را دارند، برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور و مهاجرت تحصیلی به ترکیه باید در آزمون یوس (YOS) و یا آزمون SAT که آزمون های ورودی دانشگاه هستند، شرکت کرده و موفق به اخذ نمره ی قابل قبول شوند.

آزمون یوس، آزمون ورودی دانشگاه‌های دولتی ترکیه و برخی از دانشگاه‌های خصوصی برای اپلای تحصیلی دانشجویان خارجی است و به منظور ارزیابی سطح علمی داوطلبان برگزار می‌شود. متقاضیان می توانند برای تحصیل در رشته‌های مختلف در مقطع کارشناسی و رشته‌های پزشکی با شرکت در این آزمون و کسب نمره‌ی قابل قبول برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی این کشور اقدام نمایند.

آزمون یوس ترکیه فقط برای پذیرش دانشجویان خارجی برای مقطع کارشناسی طراحی شده است و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری در دانشگاه‌های ترکیه، آزمون یوس برگزار نمی‌شود.

این آزمون هر ساله و در یک نوبت برگزار می‌شود. در سال‌های گذشته این آزمون به صورت سراسری در ترکیه برگزار می‌شد، اما امروزه دانشگاه‌های دولتی این کشور برای پذیرش دانشجویان خارجی آزمون یوس مختص به خود را برگزار می‌کنند.

شرایط شرکت در آزمون یوس ترکیه چیست؟

اولین شرط شرکت در آزمون یوس ترکیه به پایان رساندن تحصیلات مقطع دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم است. افرادی که در خارج از کشور ترکیه مقطع دبیرستان را گذرانده‌اند و مدرک دیپلم خود را از مدارس خارج از کشور ترکیه دریافت کرده‌اند، برای تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و برخی دانشگاه‌های خصوصی باید در آزمون یوس شرکت کنند. ایرانیان برای شرکت در این آزمون باید دارای مدرک تحصیلی دوازدهم، دیپلم یا پیش‌ دانشگاهی باشند.

بدون با مهاجرت تحصیلی به اروپا و ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپایی از جمله ترکیه، داری قدم بزرگی برای آیندت بر می داری، پس حتما با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا که در زمینه مهاجرت تجربه زیادی دارند مشورت کن.

مزایای مهاجرت تحصیلی به استرالیا و نیوزیلند

ساختار آزمون یوس ترکیه

آزمون یوس ترکیه شامل دو بخش اصلی است و مفاد اصلی آن هوش، ریاضی و هندسه است. سوالات به صورت تستی و 5 گزینه‌ای بوده و پاسخ‌های اشتباه نیز نمره‌ی منفی دارد و برخی دانشگاه‌ها نیز برای پاسخ های اشتباه نمره‌ی منفی محاسبه نمی‌کنند. آزمون یوس اکثر دانشگاه‌های دولتی دارای 80 سوال است که شامل 40 سوال هوش، 35 سوال ریاضی و 5 سوال هندسه است. البته همان طور که گفته شد هر یک از دانشگاه‌ها آزمون یوس مختص به خود را برگزار می کنند، از این رو ممکن است تعداد سوالات از 80 بیشتر یا کمتر باشد.

آزمون oet

بخش اصلی آزمون یوس

بخش اصلی آزمون یوس، هوش و ریاضی است و بخش ریاضی شامل سوالات ریاضیات عمومی، هندسه، مثلثات و غیره است. بخش هوش نیز شامل سوالاتی بر پایه اشکال سه بعدی و تفکر منطقی است. این بخش دارای 80 تا 100 سوال است و داوطلبان 100 تا 120 دقیقه فرصت دارند به سوالات پاسخ بدهند.

سطح سوالات بخش اصلی آزمون یوس یعنی سوالات هوش و ریاضی از نظر سختی در سطح علمی مدارس ایران بوده و داوطلبان ایرانی می‌توانند به راحتی در این آزمون موفق شوند.

از آنجایی که هر دانشگاه آزمون یوس مختص به خود را برگزار می‌کند و ممکن است تعداد سوالات آزمون برای دانشگاه‌های مختلف متفاوت باشد، بنابراین داوطلبان باید قبل از شرکت در آزمون به سایت دانشگاه مقصد مراجعه کنند و از شرایط و تعداد سوالات آزمون مطلع شوند.

این مطلب ادامه دارد...

لینکهای کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون پرومتریک

·       آزمون DHA

·       آزمون GRE

·       آزمون PTE

·       آزمون دولینگو

·       آزمون ناتی